ELEKTRISK PERFORMANCE

I‑PACEs fuldt elektriske platform har givet vores ingeniører muligheden for at fokusere på den mest optimale ydelse for dette helt igennem emissionsfri køretøj.

Det mest spændende ved I‑PACE er, at den fra starten af er udviklet som en fuldstændig batteridrevet elbil (BEV).



At vi har været i stand til at placere de vigtigste komponenter i en elbil - motor, batteripakke, hjul og andet - præcis dér, hvor vi ønsker det, giver os fantastiske muligheder.

Ingeniørerne bag I-PACE Concept, som deler den intensitet, passion og de evner, som man genfinder hos Jaguars team bag deltagelsen i FIA Formel E-mesterskabet, valgte at udstyre bilen med to kompakte, effektive og synkrone permanente magnetmotorer ved for- og bagakslerne.

“Det rigtige koncept for en elbil er en flad batteripakke under gulvet og to motorer, hvor den ene sidder foran, og den anden er placeret bag ved batteripakken. Den bageste motor egner sig bedst til at drive hjulene, mens frontmotoren er optimal til genindvinding af energi.”
Dr. Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover Technical Design Director

Disse leverer tilsammen 400 hk og et øjeblikkeligt omdrejningsmoment på op til 700Nm, ligesom 0-100 km/t kan nås på omtrent 4,8 sekunder. Denne absolut utrolige acceleration hører til i en sportsvogn og sikkerheden er også i højsædet, idet firehjulstrækkets fordele i forhold til kørsel på alle underlag og princippet med dobbelt elmotor er indbygget.

yt:0bfQjMyoIYU
Jaguars I‑PACE | Elektrisk Performance

I-PACE er konstrueret med plads til en stor lithium-ion-batteripakke, så alle problemer omkring køretøjets rækkevidde afhjælpes. Den er udstyret med vores nyeste celleteknologi, og pakken yder 90 kWh. Helt enkelt betyder dette, at I‑PACE kan køre meget længere, før den skal oplades. Dens rækkevidde er beregnet til 415 km i henhold til den europæiske testcyklus WLTP (eller 220 miles i henhold til den amerikanske cyklus). Denne rækkevidde egner sig perfekt til transportbehovet for de fleste bilister, mens andre kun behøver at genoplade bilen én gang om ugen.

For at give plads til denne store batteripakke mellem hjulene er for- og bagakslen blevet rykket henholdsvis frem og tilbage. Denne tilgang til designet har også givet gevinst i form af mere plads til føreren og de fire passagerer i kabinen.

“Idet der er tale om en kompromisløs elbil, kan vi udnytte pladsen i et omfang, som hidtil har været uset i biler af denne størrelse. I‑PACE har næsten præcist samme længde som Jaguar XE, men længden af kabinepladsen – målt fra speederpedalen til indersiden af bagklappen – ligger midt imellem længden af akselafstanden for en almindelig Range Rover og en Range Rover med lang akselafstand. Ud over en større kabine giver denne lange akselafstand også den fordel, at kørslen bliver mere stabil.”
Dr. Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover Technical Design Director

Idet batteripakken er placeret lavt i køretøjet, har I‑PACE et gunstigt lavt tyngdepunkt. Når man også tager den høje kvalitet, som Jaguars dobbelte wishbone-ophæng for og Integral Link-ophæng bag besidder, i betragtning, er resultatet en fantastisk køreoplevelse, som nuværende ejere af en Jaguar allerede kan nikke genkendende til.

Fraværet af en forbrændingsmotor i denne elektriske Jaguar betyder, at der heller ikke er behov for en transmissionstunnel, som går gennem kabinen. Passagererne får i høj grad glæde af den ekstra plads, som skabes af den nye konstruktion med fladt gulv, og Jaguars designere har benyttet denne mulighed til at tilføje ekstra opbevaringsrum foran og bagest i kabinen. Også bagagerummet er stadig virkeligt stort på grund af en intelligent placering af bilens elektriske komponenter.

FLERE HISTORIER
I‑PACE
Opslået: 12-01-2018

Et slående glimt af vores første batteridrevne elbil. En bil med firehjulstræk, 400 hk, 5 sæder og en rækkevidde på op til 415 km.
UDFORSK I‑PACE
JAGUAR RACING
Opslået: 12-01-2018

Vores deltagelse i FIA Formel E-verdensmesterskabet giver os et ægte, hurtigt testanlæg til forbedring af teknologierne i elbilen.
UDFORSK JAGUAR RACING
I‑PACE: <br> FRA RACERBANE TIL LANDEVEJ
Opslået: 12-01-2018

Vi udforsker rejsen fra racerbilen I-TYPE, der deltager i Formel E-mesterskabet, til I‑PACE. Oplev Jaguars første fuldt elektriske bil til landevejen.
UDFORSK FRA RACERBANE TIL LANDEVEJ