Find svar på de oftest stillede spørgsmål om Jaguars infotainment og vores Connected Services.
Hvordan konfigurerer jeg den brugertilpassede hjemmeskærm?
Hvis du vil tilføje en genvej eller en widget, skal du trykke i holde fingeren på et tomt område af hjemmeskærmen. For at flytte en genvej eller widget, skal du blot trykke på 'edit'-ikonet i bunden af touchskærmen. Tryk på '+' for at vælge det område, hvor du vil placere din nye genvej eller widget. For at slette en genvej/widget, træk den til bunden af touchskærmen, hvor en stor 'delete'-knap viser sig. For at flytte en genvej/widget mellem hjemmeskærmene, træk den ud i siden af skærmen, hvor du får mulighed for at vælge næste eller forrige hjemmeskærm. Når du har fundet den ønskede position til din genvej/widget, slipper du trykket. Skalerbare genveje/widgets kan ændres i størrelsen ved at klikke på 'resize'-ikonet, der bliver vist i nederste højre hjørne, når du er i edit-tilstand. Bemærk, at du kun kan tilpasse hjemmeskærmen, når din bil står stille.
Hvorfor kan jeg ikke altid ændre størrelsen på widgets/genveje på den indstillelige hjemmeskærm?
Ikke alle genveje/widgets can justeres i størrelsen, og andre kan have begrænsede muligheder i forhold til størrelsesjustering. Dette er for at sikre, at genvej/widget-funktionaliteten ikke bliver påvirket, eksempelvis ved at den gøres for lille.
Jeg har skabt min egen hjemmeskærm. Kan jeg gøre den til standard-hjemmeskærm?
Ja, det er muligt at indstille din egen side, så du altid kommer tilbage dertil, når du trykker på 'hjem'-knappen. Gå til indstillinger > Hjem-indstillinger
Ved at trykke på hjem-knappen én gang kommer du til din egen standard hjemmeskærm. Ved at trykke to gange får du et preview af alle sider inklusiv skærmen med ekstra funktioner.Denne funktion giver dig hurtigere adgang til specifikke sider, når flere sider er tilføjet.
Hvor mange hjemmeskærme kan jeg lave?
Du kan skabe op til 4 nye hjemmeskærme i tillæg til den fabriksindstillede hjemmeskærm.
Kan jeg justere den fabriksindstillede hjemmeskærm?
Nej, det er ikke muligt at justere denne side.
Kan jeg bruge min egen baggrund?
På nuværende tidspunkt kan du kun vælge mellem forudindstillede baggrunds-designs.
Hvilken funktion har de små firkantede ikoner inde i hver enkelt kvadrat på hjemmeskærmen?
Det lille firkantede ikon placeret ved siden af panelet med hovedfunktioner giver dig en genvej til en specifik funktion. Det kan være din voicemail, sæddekontrol, navigationsindstillinger, play/pause m.v. alt efter hvilken mediekild, du anvender.
Hvilke funktioner kan styres fra multifunktions-rattet?
Afhængig af din bils specifikationer, kan du styre de følgende Touch Pro-funktioner fra rattet:
Hvorfor er der ikke en mulighed for at ændre tidsindstillingen?
Tiden bliver automatisk indstillet med GPS-satelliter baseret på dit køretøjs aktuelle position. Når du kører fra en tidszone til en anden, eller når der skiftes mellem sommertid og vintertid, vil systemet automatisk blive opdateret. Dette sikrer at bilens Real Time Trafikinformationssystem fungerer så nøjagtigt som muligt, og at alle informationer til din køretur er korrekte.
Afhængig af hvilken funktion, jeg bruger, får jeg forskellige muligheder, når jeg klikker på 'Indstillinger'-knappen. Hvorfor det?
Vi har ønsket at skabe nemmere adgang til de generelle indstillinger, ligesom vi har ønsket at skabe hurtigere adgang til nogle af de mest brugte indstillinger som display og lyd. Derfor finder du et 'Indstillinger'-ikon med to trin i bunden af din Touchskærm i alle hovedfunktioner. Ved at klikke på denne knap får du indstillingsskærmen for denne funktion.
I toppen skifter en stor knap dynamisk alt efter hvilken funktion, der er i brug. Når du for eksempel bruger navigationen, vil navigations-indstillingerne blive vist. I bunden er der knapper, hvor du kan overskrive touchskærmens automatiske lysstyrke - eller slå den helt fra. De to store knapper i den nedre sektion giver dig adgang til alle indstillinger og til lydindstillingerne.
Tilbage'-knappen fører mig ikke altid tilbage til den seneste viste funktion/skærm. Hvorfor?
For at hjælpe dog med at navigere med færre skridt bruger Touch Pro ikke en historisk men en hierarkisk logik. Den sender dig tilbage gennem systemets niveauer i stedet for at sende tilbage gennem dine senest anvendte funktioner.
Hvor mange TV/radio-favoritter kan jeg tilgå direkte fra menuen, jeg kan styre fra rattet?
Dine første 14 favoritter kan vælges fra den virtuelle instrument-oversigt. Hvis din ønskede favorit ikke er tilgængelig kan du sortere listen på ny, når din bil holder stille.
Hvordan kan jeg ændre de informationer, der bliver vist på multifunktions-panelet.
Swipe op eller ned på et hvilket som helst panel for at skifte mellem følgende:
Massagesæderne aktiveres automatisk. Hvordan kan jeg stoppe det?
Du har formentlig aktiveret automatisk aktivering af massagefunktionen. Gå til indstillinger > Alle indstillinger > Funktioner > Sæder > Auto massage.
Hvor længe varer massageprogrammet?
En fuld massage varer 10 minutter.
Jaguars Voice Recognition System gør det mere sikkert for dig at tilgå dine medier og telefonsystemet. For at aktivere stemmegenkendelse skal du trykke på stemmegenkendelses-knappen på rattet.
Hvorfor er der nogle radiostationer, stemmegenkenderen ikke kan finde?
Dette kan ske, når flere radiostationer har samme navn. I så fald giver systemet dig en liste over mulige radiostationer, du kan vælge imellem. Tryk på den ønskede station eller sig nummeret på den valgmulighed, du foretrækker.
Alternativt kan du forsøge at sige stationens fulde navn. For eksempel 'Skift til Danmark Radio P3' i stedet for bare 'P3'. Du kan også selv indstille, hvilke stationer systemet skal vælge, når du siger bestemte navne.
Hvorfor kan jeg ikke bruge stemmegenkendelse til klimakontrol?
Jaguars stemmegenekendelse er designet til at undgå et unødigt antal skridt i dine valg. I de fleste tilfælde kan du kontrollere klimaet med et enkelt tryk på en knap - stemmekontrol ville være mere kompliceret til denne funktion.
Kan jeg ændre sproget til stemmegenkendelse?
Sproget til stemmegenkendelse er indstillet alt efter systemsproget. For at vælge flere sprog til systemet for stemmegenkendelse, skal du bare vælge et andet systemsprog i bilens indstillings-menu.
Indstillingerne for stemmegenkendelse viser indstillinger for bekræftelse og feedback. Hvad er det?
Med indstillingen 'bekræftelse af stemmekommando' vil systemet for stemmegenkendelse bekræfte din stemme-forespørgsel ved at gentage instruktionen. Når du for eksempel siger 'ring hjem', vil systemet sige 'ringer hjem'. Ved at slå indstillingen fra vil systemet kunne arbejde hurtigere og udføre kommandoen hurtigere. Med 'Voice feedback' tilsluttet vil systemet lede dig i retning af, hvad du skal sige næste gang. Igen, ved at slå funktionen fra, når du har lært systemet at kende, vil systemet kunne arbejde hurtigere. Bemærk at selv efter at have slået 'Voice feedback' fra, vil systemet stadig bede dig om flere inputs i nogle tilfælde.
Kan webbrowseren bruges, mens du kører i bilen?
Nej. For at reducere risikoen for forstyrrelse af føreren, kan browseren ikke bruges, mens køretøjet er i bevægelse. Derfor er video heller ikke understøttet i browseren.
Zoom-funktionen er tilgængelig i navigationen, men den ser ikke ud til at virke i browseren?
For at zoome in på en webside, tilgå zoom-indstillingerne med kontrol-sektionen i din web-browser.
Hvorfor er det nogle gange svært at trykke på knapperne øverst på websitet?
Prøv at zoome en lille smule ind ved at trykke to gange på '+'-knappen på touchskærmen.
Når jeg parkerer i siden af en travl vej, oplever jeg nogle gange at modtage 'køretøj i bevægelse'-advarsler og mister adgang til funktioner?
Dette sker som en kombination af køretøjets sikker og trafik-regulering.
Et køretøj med motoren kørende, uanset hvilket gear, der er valgt, vil måske ikke altid blive betragtet som stillestående - og vores systemer til genkendelse af bevægelse vil derfor stadig overvåge køretøjet.
Desuden er der juridiske krav om, at enkelte funktioner skal stoppe, når hjulene på bilen begynder at dreje. Dette kan i nogle tilfælde udløses af selv den mindste bevægelse i bilen. I den situation skal du aktivere håndbremsen eller fodbremsen.
Når jeg kører fremad efter at have bakket, dukker kontrolskærmen for parkeringsafstands-kontrol op på touchskærmen. Hvordan skjuler jeg den?
For midlertidigt at minimere vinduet - men fastholde lydalarmerne - tryk på krydset i øverste hjørne af vinduet med kontrolskærm for parkeringsafstandskontrol.
Hvis du vil slå parkeringsafstandskontrollen helt fra, tryk på knappen for parkeringsafstandskontrol. Afhængig af din bilmodel vil den enten være i bunden af touchskærmen eller i konsollen øverst.
Når din bils hastighed øges til mere end 16 km/t vil parkeringsafstandskontrollen automatisk blive slået fra.
Hvorfor bliver bakkameraet altid synligt, når jeg sætter bilen i bakgear? Hvorfor ikke vise 360 graders kameraet i stedet, hvis det var mit seneste valg?
Dette sker af sikkerhedsmæssige årsager. Bakkameraets vinkel er betydeligt bredere, når det er i funktion som enkeltkamera. Bakkameraet er også mere effektivt i forhold til at advare dig mod trafik, der nærmer sig, men som du ikke kan se.
Hvad er min 'køre-score'?
I nogle tilfælde kan du opnå en høj køre-score men have et lavere antal kilometer pr. liter. For eksempel når du kører i tæt trafik. Hvis din køre-score var 100%, har du opnået det mest effektive brændstofforbrug for din tur. Med en køre-score på 50% kunne du have haft en væsentligt bedre brændstoføkonomi ved at anvende en anden kørestil.
Hvordan kan jeg have en høj procent i køre-score, hvis jeg samtidig har et dårligt brændstofforbrug?
I nogle tilfælde kan du opnå en høj køre-score men have et lavere antal kilometer pr. liter. For eksempel når du kører i tæt trafik. Hvis din køre-score var 100%, har du opnået det mest effektive brændstofforbrug for din tur. Med en køre-score på 50% kunne du have haft en væsentligt bedre brændstoføkonomi ved at anvende en anden kørestil.
FAQ inklusiv detaljer for, hvordan du opdaterer dit SD-kort. Hvis du har andre forespørgsler, kontakt venligst en forhandler for support på vores ældre systemer.
Hvad er Map Updater?
Map Updater er et software-værktøj til PC og Mac. Det bliver brugt til at downloade nye kortdata og relateret indhold til navigationssystemet.
Hvor finder jeg SD-kortet?
SD-kortet med navigations-kortet er som udgangspunkt placeret i SD-kortholderen i bilen. Se venligst i køretøjets håndbog for den nøjagtige placering af kortholderen.
Hvorfor registrerer kortopdateringsprogrammet ikke mit SD-kort?
Kortopdateringsprogrammet genkender kun gyldige SD-kort, der er designet til navigationssystemet. Andre SD-kort vil ikke blive genkendt. Hvis SD-kortet er beskadiget eller dataene er ændret på anden vis end med kortopdateringsprogrammet, kan det betyde at SD-kortet ikke bliver genkendt. Du kan også tjekke om SD-kortet fungerer korrekt på din computer.
Hvordan kan jeg tjekke tilgængeligheden af kortopdateringer?
Brug af navigations-SD-kortet med kortopdatering for at tjekke for tilgængelige opdateringer. Kortopdateringen genkender automatisk mulige opdateringer for det registrerede SD-kort og tilbyder dem til download og installering.
Er min kortopdatering up to date?
Kortopdateringen tjekker automatisk for opdateringer til appen hver gang den bliver brugt.
Hvorfor er mit VIN vist i kortopdateringen?
Dit VIN er dit Vehicle Identification Number, som giver en unik identifikation af alle biler, der bliver produceret. Dit VIN kan være placeret på en plade, være synligt på undersiden af forruden i venstre side af bilen. Kortopdateringen bruger dit VIN til at godkende en ikke-overførbar licens til brug af kort i din bil i aktiverings-processen.
Hvilket operativ-system understøttes af kortopdateringen?
Kortopdateringen understøtter lige nu Microsoft Windows version 7, 8 og 10 og Mac OS X 10,8 med videre.
Kan jeg gennem mine personlige data på SD-kortet?
Navigations-SD-kortet er kun tiltænkt navigationssystemet. Kortet bør ikke bruges til at gemme nogen anden data. Alle ændringer af SD-kortets indhold bør kun ske gennem kortopdateringen. Gemmer du andre data eller gennemfører uautoriserede ændringer på SD-kortet kan det give problemer med dit navigationssystem og påvirke bilens garanti.
Hvorfor vil min bil ikke genkende SD-kortet?
Hvis dit navigations SD-kort ikke bliver genkendt, kan du undersøge om SD-kortet er låst op (den lille tap på siden af SD-kortet) og indsat korrekt i SD-kortlæseren i bilen. Hvis den er indsat korrekt, sluk for bilen, luk alle dørene og lås bilen i 2 minutter, inden du genstarter bilen. Hvis SD-kortet stadig ikke kan genkendes, skal du kigge efter eventuelle fejlmeddelelser i bilen og kontakte din forhandler for yderligere assistance.
Hvorfor er nogle af valgmulighederne grå og utilgængelige?
Kortopdateringen genkender automatisk indholdet af det tilsluttede SD-kort. Tilgængeligheden af nogle knapper og/eller funktioner er koblet til indholdet af SD-kortet.
Hvorfor er der ikke tilknyttet et VIN til SD-kortet?
Denne besked indikerer at kortopdateringen ikke kunne finde et VIN på kortet. Kontakt venligst din forhandler.
Bliver de gamle kort slettet ved en ny installering?
Ja, nye kort sletter og erstatter gamle versioner af kort.
Kan jeg annullere en download og installation, der er i gang?
Nej, download og installation skal gennemføres for at sikre konsistens og validering af kortindholdet på SD-kortet. Luk ikke kortopdateringen eller flyt SD-kortet, når en download og installation er i gang.
Hvad gør jeg, hvis jeg har mistet, knækket eller beskadiget mit SD-kort?
Du vil være nødt til at bestille et nyt SD-kort. Kontakt venligst din forhandler for yderligere assistance.
Er det muligt at kontakte kundeservice?
Kontakt venligst din lokale forhandler for yderligere assistance.
I radioindstillingen - er 'Favourites' det samme som de forudindstillede radiostationer?
Ja, din radios 'Favourites' giver dig en enkelt liste med alle dine favorit radiostationer, uafhængig af om de findes på FM, AM eller DAB. Det gør det nemmere at finde din favoritstation. (Tidligere systemer krævede, at du skiftede mellem FM, AM og DAB, før du kunne vælge dine favoritter). Du kan også tilføje din favoritstation som en genvej fra en af dine brugertilpassede hjemmeskærme. Alternativt kan du trykke på stemmegenkendelsesknappen på rattet og finde stationen med stemmekommando.
Hvordan tilføjer jeg en radiostation til mine favoritter?
På 'Nu afspilles'-skærmen eller på radiostationens 'find liste' tryk på stjerne-ikonet. Når stjernen skifter til at være et fyldt ikon, er stationen tilføjet dine favoritter. Stationerne bliver listet i den rækkefølge du tilføjer dem.
Kan jeg ændre rækkefølgen på min favorit-liste?
Ja. Tryk på edit-ikonet i bunden af skærmen og tryk herefter på stationen og træk den til en ny position på listen. (Det kan kun gøre, når bilen holder stille).
Hvordan fjerner jeg en station fra min favoritliste?
Tryk på stjerne-ikonet. Når det ikke længere er fyldt, vil stationen ikke længere være listet som favorit.
Hvordan skifter jeg mellem radiostationer, når jeg er i Medie-bilblioteket.
Når du er under medier kan du swipe venstre/højre henover midten af touchskærmen for at skifte radiostation, TV-kanal eller det musiknummer, du spiller.
Hvordan bliver FM-stationer organiseret i biblioteket?
Når du vælger 'Find'-muligheden i 'Nu afspilles'-radioskærmen, vil alle tilgængelige FM-stationer blive oplistet. Hvis du ønsker at ændre rækkefølgen på listen, kan du sortere efter radiostationernes navne i Radio-indstillinger.
Hvor mange TV/radio-favoritter kan jeg tilgå direkte fra menuen, jeg kan styre fra rattet?
Dine første 14 favoritter kan vælges fra den virtuelle instrument-oversigt. Hvis din ønskede favorit ikke er tilgængelig kan du sortere listen på ny, når din bil holder stille.
Hvilken størrelse USB-stik kan bruges?
Op til 128GB.
Bemærk at for at et USB-stik kan bruges, skal du formatere det til FAT32. Du bør sikre dig, at du har gemt alle data på USB-stikket først, da formateringen vil slette alle data.
Kan jeg bruge bærbare medie-lagrings enheder?
Vi anbefaler det ikke, fordi strømforbruget på disse kan variere meget kraftigt.
Hvilke medieformater er understøttet til afspilning af musik og video?
Tpuch Pro understøtter en bred vifte af lyd- og videoformater, bl.a.:
Lydformater: AAC, Dolby, DTS, FLAC, MPEG 1, 2, 3, WMA, PCM, WAV, Apple Lossless
Videoformater: AVI, DV, 1, 2, 4 inklusiv DivX, Xvid og QuickTime, H.263, H.264, WMV, MKV
Er USB 3,0 understøttet?
Ja.
Kan jeg se mere end en enkelt TV-station i min bil?
Alt efter din bils specifikationer og modtagelseskvaliteten, kan det være muligt at se op til tre kanaler samtidig. Adskillige TV-antenner placeret i bilens opbygning gør det muligt at se en kanal på skærmen ved venstre bagsæde, en anden på skærmen ved højre bagsæde og en tredje på touchskærmen forrest. Bemærk dog, at den forreste touchskærm kun er synlig når bilen står stille. Når bilen er i bevægelse, er det kun lyden, der vil blive afspillet. Når kun en enkelt TV-kanal bliver vist, vil de mange antenner i forening sikre et stærkere signal og dermed forbedret billedkvalitet.
Når jeg indsætter en DVD, hvorfor spiller den så ikke automatisk?
For at undgå forstyrrelse af mediekilder, der i forvejen spiller. Funktionen er særligt brugbar for køretøjer, der er udstyret med bagsæde-entertainment-system. For at undgå at forstyrre andre passagerer, vil DVD'en blive afspillet på skærmene bagest med lyden afspillet gennem trådløse høretelefoner.
Kan jeg styre og monitorere indholdet på de bageste skærme fra den forreste del af bilen?
Ja, vælg skærmen for medieafspilning på den forreste touchskærm og tryk på 'rear media'. Nu kan du se, hvad hver enkelt skærm afspiller. Fra denne skærm kan frontpassageren også ændre mediekilder og/eller kanaler/stationer/tracks alt efter hvilken kilde, der er i brug. Føreren kan også vælge at lytte til samme lyd som på Rear Seat Entertainment over kabinens lydanlæg. I dette tilfælde vil bagsædepassagererne have fuld kontrol over kabinens lydniveau. Bemærk at kun enten forsæde- eller bagsædepassagerer kan have adgang til lydkontrollen. Det er ikke muligt at ændre lydstyrken fra både forreste og bageste del af bilen på samme tid.
Hvilke funktioner er tilgængelige i det nye bagsæde-entertainment-system?
Bagsæde-entertainment-systemet inkluderer bl.a.:
Hvilken funktion har låse-knappen på den bageste hovedskærm?
Den låser fjernbetjeningen og forhindrer brugerne i den bageste del af bilen i at skifte kanal eller lydstyrke. Denne funktion kan især være brugbar når du har børn med i bilen.
Kan jeg slukke eller justere lydniveauet i kabinen fra den bageste del af bilen?
Hvis der afspilles lyd over bilens lydsystem, kan de bageste passagerer tildeles muligheden for at kontrollere lydstyrken i kabinen. Fjernbetjenings-enheden kan derved bruges til at justere eller slukke lyden, hvis det er ønsket.
Når man lytter til medieafspilninger fra den bageste del af bilen gennem de trådløse høretelefoner, er lydniveauet placeret på siden af høretelefonerne.
Vil appen automatisk være tilgængelig?
Ja, Online Media vil fremgå af Source Selection-listen.
Hvilke regioner er omfattet?
Online medier er tilgængelige i USA, UK, Frankrig, Italien, Tyskland og Spanien.
Hvornår bliver andre musik-streamingtjenester tilgængelige?
Når nye musik streamingtjenester bliver tilgængelige vil det blive oplyst.
Hvorfor er online-medier ikke tilgængelige i min bil.
Onlinemedier er tilgængelige i udvalgte Jaguar og Land Rover-biler, der er bygget fra september 2017 og senere, så hvis din bil er ældre end dette, vil du ikke kunne bruge appen.
Hvad er en live/InControl-konto?
Du kan lave denne i InControl-portalen og de samme detaljer kan blive brugt til login til 'Live' i din bil.
Hvilke Jaguar Land Rover-indstillinger er tilgængelige med Online Media Player?
Online medieafspilleren overtager primærvisningen på instrumentbrættets display. Kunden fortsætter med at have adgang til JLR's statusinformation på hovedskærmen, instrumentgruppen, og hvis Velar bruges, vil den nederste skærm også vise Online Media. På skærmen indeholder primærvinduet visningen for den online medieafspiller. Det sekundære vindue, eller 'sidepanel,' giver brugeren mulighed for at springe til andre apps i køretøjet og til komponenter af den online medieafspiller, såsom afspilningslister eller historik.
Kan online medieafspilleren blive stemmestyret?
Kunder kan benytte Jaguar Land Rover's talestyring gennem taleknappen på rattet for at aktivere den online medieafspiller ved hjælp af kommandoer som 'Start Online Media' eller 'Start afspiller.' Dog fungerer den online medieafspiller kun via touchscreen
Hvilke sprog er Online medieafspilleren tilgængelig på?
Online Media vil være tilgængelige på 31 sprog. Indhold vil ikke blive oversat.
Hvorfor spiller mit indhold ikke hele tiden?
Indholds tilgængelighed er afhængtigt af netværksforbindelsens styre, fordi det bliver streamet online. Vær sikker på, at du har en god netværksforbindelse, når du bruger Online Media.
Hvorfor kommer der forskellige resultater fra TuneIn, når jeg søger efter det samme flere gange?
Søgeresultater fra TuneIn vil variere, fordi de er baseret på live radiostationer fra forskellige dele af verden.
Hvordan gentager jeg alle sange/et helt album?
Dette sker automatisk. Gentagelses-funktionen er altid aktiveret, og derfor er 'gentag aktuel sang' den eneste tilgængelige mulighed.
Kan Gracenote-databasen opdateres for at få adgang til nyudgivelser?
Kontakt din forhandler for de seneste software-opdateringer.
Når jeg ser medieafspillerens skærm og jeg trykker på power-knappen, slukker skærmen ikke. I stedet bliver hjemmeskærmen vist. Hvorfor?
For din bekvemmelighed bliver hjemmeskærmen automatisk vist for at hjælpe dig til at navigere til en anden funktion.
Jeg har valgt karrusel-visning, men alligevel vises min musik som en liste. Hvorfor?
Karrusel-visning er kun understøttet for Sirius XM Satellite Radio (kun i USA og Canada), mediebibliotek og USB-stik.
Kilder i medieafspilleren bliver nogle gange vist på forskellige positioner. Hvorfor?
Kilder, der vises i medieafspilleren er baseret på dem, der er tilgængelige på det givne tidspunkt, enten fysisk eller trådløst. Da disse kan variere fra køretur til køretur, bliver kilderne arrangeret dynamisk baseret på din brug. Radio er altid placeret i hjørnet i toppen. På radio-siden bliver de senest viste kilder altid vist. Hvis en kilde ikke er tilgængelig, bliver den ikke vist. For eksempel, hvis der ikke er indsat et USB-stik, bliver det ikke vist i kildelisten.
Kan jeg købe InControl Apps til min nuværende bil?
På nuværende tidspunkt er det kun muligt at have InControl Apps i nye biler. Man vælger sine InControl Apps, når man bestiller bilen, da det er fabriksindstalleret hardware. Vi undersøger, hvordan vi kan udvikle dette i fremtiden.
Jeg har købt en brugt Jaguar, som allerede har InControl Apps installeret. Kan jeg forbinde min smartphone?
Ja. Bare installer InControl Apps på din smartphone og InControl Apps-funktionerne vil være fuldt tilgængelige.
Kan jeg downloade apps, der er tilgængelige i andre regioner?
Ved at ændre region i fanen 'Muligheder' på din smartphone-app, kan du se hvilke apps, der er tilgængelige for brugere i andre regioner. Du vil kun kunne downloade disse apps, hvis de også er tilgængelige i din region. Bemærk: App-tilgængelighed sikrer dig ikke, at dit foretrukne sprog er tilgængeligt.
Hvor meget koster InControl Apps?
Der er et engangs-beløb for InControl Apps-systemet, fordi hardwaren skal være installeret fra fabrikken. Tjek med din lokale forhandler, hvad det koster. InControl App er tilgængelig uden beregning på både Google Play og Apple App Store. Nogle tredjeparts-apps kan være afhængige af køb eller abonnementer.
Hvorfor er alle mine apps ikke tilgængelige i InControl Apps?
Kun apps, der har været gennem Jaguars godkendelsesproces er tilgængelige til brug med InControl Apps.
Jeg har opdateret min telefon, og nu virker InControl Apps ikke længere.
Vi gør os umage for at sikre, at InControl Apps er kompatibel med de nyeste operativ-systemer. Forsøg at geninstaller appen på din enhed.
Bruger InControl Apps mobildata?
Ja, det er anbefalet at alle smartphones, der bruger InControl Apps har et passende mobilt dataabonnement.
Hvorfor viser mit display, at der er et aktivt telefonopkald, når jeg bruger min stemme-interaktion?
Når du starter en stemme-session vil din telefon skabe et virtuelt telefonopkald (uden omkostninger) får at opnå adgang til de mikrofoner, der er installeret i bilen.
Er det muligt at have InControl Apps på mere end en enkelt smartphone.
Ja. Alle kompatible smartphones med InControl Apps installeren vil kunne forbindes til touchskærmen. Men du kan kun have én enhed forbundet af gangen.
Hvad sker der, hvis der ikke er nogen dataforbindelse?
Når du bruger InControl Services i et område med dårlig netværksdækning (afsides områder f.eks.) vil dine apps vise en pop-up, når der ikke er nogen tilgængelig dataforbindelse til den funktion, der bliver efterspurgt.
Kan jeg få InControl Apps på alle Jaguar-biler?
InControl Apps skal vælges, når du bestiller din bil. Det er hardware, som skal installeres fra fabrikken. Tjek med din lokale forhandler, hvilke biler, der er tilgængelige.
Skal jeg downloade InControl Apps og opdateringer via Wi-Fi?
InControl Apps og opdatering kan downloades over en 3G-forbindelse. Download over Wi-Fi anbefales for at reducere dataomkostninger og sikre en god forbindelse.
Hvordan indstiller jeg en kompatibel app?
Åbn InControl Apps på din smartphone og scroll gennem 'ikke-installerede apps'-listen indtil du finder den app, du vil installere. Afhængig af enhed kan du ved at vælge denne app blive sendt videre til Google Play eller Apple App Store. Download og installer som normalt. Det nye app-ikon vil fremgå på 'installeret'-listen, næste gang du tilslutter din smartphone til din bil.
Behøver jeg oprette en konto for at bruge visse apps?
Det er strengt anbefalet, at når du downloader tredjeparts-apps fra Google Play eller Apple App Store, åbner du dem håndholdt, inden du forbinder dem til bilen. Appen kan kræve tilladelser, der skal godkendes, eller det kan være, der skal oprettes en konto, før den kan bruges i bilen.
Hvorfor afspilles lyden gennem min Android-telefons højttaler og ikke gennem bilens lydsystem, når jeg bruger InControl Apps?
Android-telefoner skal være forbundet til Touch Pro via Bluetooth eller USB.
InControl Apps er installeret på min enhed, men de vil ikke lade sig forbinde med bilen.
Når du forbinder din telefon til bilen skal du sikre dig, at enheden er låst op, skærmbeskyttelse eller cover ikke er lukket (nogle af dem kan auto-låse din telefon), at alle åbne apps er lukket og telefonen er forbundet til den tiltænkte InControl Apps USB-port. Hvis dette ikke løser problemet, tjek om din enhed er kompatibel ved at besøge kompatibilitets-siden på www.landrover.dk.
Behøver jeg åbne appen før jeg forbinder til bilen?
Nej for iPhone, for hvis appen ikke allerede kører, får du en telefonnotifikation, hvor du kan tillade, at appen åbnes. Hvis du bruger en Android-telefon kan du vælge 'altid tillad', når du bliver bedt om det, hvilket vil udelade alle fremtidige notifikationer. Husk at din telefon skal være låst op, når du opretter forbindelse. Der bør ikke være behov for yderligere telefoninteraktion, når din enhed er tilsluttet.
Min telefon er forbundet, og jeg kan se mine apps. Men der kommer ikke noget lyd ud af højttalerne i kabinen. Hvordan forbinder jeg til Bluetooth?
Når du forbinder en telefon vil der komme en notifikation på touchskærmen, hvor du kan vælge mellem 'vis' og 'bluetooth-indstillinger'. For at få adgang til lyd gennem InControl Apps skal din enhed være tilsluttet bilen via bluetooth. Ved at vælge 'Bluetooth-indstillinger' kan du følge anvisningerne for at skabe forbindelse til din telefon. Ved følgende forbindelse vil notifikationen om 'Bluetooth-indstillinger' blive erstattet med 'Se og lyt' når din telefon er parret via Bluetooth men ikke den aktive lydkilde. Hvis du stadig ikke kan høre nogen lyd, vær sikker på, at din smartphone er parret med bilen ved at følge de skridt, du finder ejersektionen af jaguar.dk. Vær også sikker på, at lydniveauet på din smartphone er skruet op.
Vil InControl Apps stadig fungere, når bilen er i bevægelse?
Af sikkerhedsmæssige årsager vil nogle dele af InControl Apps være reduceret eller slået fra, når bilen er i bevægelse.
Jeg foretog et telefonopkald og måtte låse min iPhone op, før jeg kunne bruge InControl Apps igen. Hvorfor?
Dette er en sikkerhedsfunktion fra Apple. Når du foretager et telefonopkald længere end 'auto-lås'-indstillingen vil din telefon låse, selvom den er forbundet til InControl Apps. Du kan indstille din iPhone til aldrig at auto-låse ved at gå ind i telefonens indstillinger.> Generelt > Autolås og vælg 'aldrig'. Bemærk, funktionen er i enkelte situationer ikke tilgængelig, f.eks. hvis din iPhone er underlagt administrator-indstillinger, der kræver en pin-kode at åbne.
Når jeg forbinder min telefon til bilen får jeg altid en popup på enheden, hvor jeg skal godkende forbindelsen. Hvordan forhindrer jeg, at dette sker?
På iPhone kan du forhondre det ved at klikke på 'hjem'-knappen inden du forbinder til InControl Apps. På Android-enheder er der en check-box, hvor du kan klikke at du ikke vil have fremtidige forespørgsmåler om tilslutning til bilen.
Hvor skal jeg opbevare min enhed, når den er forbundet til InControl Apps?
Opbevaring bør ske i nærheden af den dedikerede InControl Apps USB-port.
Jeg har opdateret til iOS 9. Hvorfor skal jeg efterfølgende igennem en godkendelsesproces, før jeg kan bruge en ny app i bilen?
Det er en ny sikkerhedsfunktion, som Apple har introduceret til iOS 9-opdateringen. Alle tredjeparts-apps, bortset fra Calendar, Music og Contacts, vil nu kræve godkendelse. Denne proces beskrives i detaljer her.
Hvad sker der, hvis jeg ikke opdaterer til iOS 9?
Godkendelsesprocessen gælder for alle iPhones, der bruger iOS 9. Hvis du ikke har opdateret til iOS 9, behøver du ikke godkende hver enkelt app før brug. Men vi anbefaler stadig, at du gennemfører opsætning af appen, inden du forbinder den til bilen.
Bemærk, at når du har opdateret, kan du ikke genskabe en tidligere iOS-version.
Er tablets understøttet?
Ikke på nuværende tidspunkt.
Skal jeg opdatere min iPhone-software?
InControl Apps fungerer bedst med det seneste styresystem (Apple iOS 8+).
Hvorfor kan jeg ikke ændre kortet, så nord altid er opad?
Baseret på bruger-research har vi designet Touch Pro's navigationssystem til at have din kørselsretning opad. Et stort flertal af brugere foretrækker denne visning, fordi det giver en nemmere aflæsning af vejens forløb, når du er på farten. For at undgå potentiel forvirring, har vi besluttet at alle kortvisninger er med kørselsretningen opad.
Du kan kombinere de to visninger, for at få vist din aktuelle position og destination for at få overblik over den resterende eller komplette rute. Desuden vises søgninger altid med nord opad for at give dig den rette sammenhæng i forhold til din aktuelle position og destination. Det er også muligt midlertidigt at få vist kortet med nord opad, når du browser kortet.
Hvordan vælger jeg 3D kortvisning i det virtuelle instrument-display?
Tryk på menu-knappen på rattet for at komme til menuen for Indstillinger. Herefter vælger du 'Display Indstillinger* og trykker på 'Kort'. Hvis Display Indstillinger ikke vises som en mulighed, scroll gennem undermenuerne indtil du ser valgmuligheden 'Kort', som altid burde være fremhævet. Klik på OK for at vælge denne mulighed. Så snart kortet bliver synligt i de virtuelle instrument-display, kan du lukke menuen ved at holde den venstre knap nede.
Hvorfor vender det virtuelle instrumentdisplay automatisk tilbage til et andet skærmbillede mellem rejser?
For at holde dig helt opdateret med din bils status i forhold til brændstof, olieniveau og andre vigtige notifikationer.
Hvorfor stopper navigations-kortet med at bevæge sig, når jeg bruger zoom-funktionen?
Så snart du interagerer med kortet, skifter det til 'Explore'-tilstand, hvilket gør det muligt for dig at finde steder og tjekke din rute, aktuel trafik i området m.m. 'Explore'-tilstand indeholder også en mulighed for at se kortet i en version, hvor nord altid vender opad.
Kortet vil automatisk vende tilbage til 'instruktions'-tilstand efter 60 sekunder eller når du trykker på 'Tilbage'-knappen. Du kan også trykke på navigations-pilen. Kortoversigten er baseret på de senest anvendte 2D, 3D eller satellit kort-muligheder.
Af og til bliver hastighedsgrænsen vist forkert i navigationssystemet i forhold til skiltningen på vejen. Hvordan kan det være?
Hvis din bil er udstyret med skilte-genkendelse vil det være en kombination af informationer fra det installerede kort og fra de synlige vejskilte, der bliver vist. I visse situationer er et vejskilt måske ikke synligt for kameraerne på fin bil, f.eks. hvid vejskiltet er placeret tæt på et lyskryds på en sidevej.
Hvis din bil ikke er udstyret med skiltegenkendelse vil hastighedsgrænserne være baseret på den tilgængelige information, der findes i bilens kort-database, da den blev udviklet.
Uanset at vi gør alt, hvad vi kan, for at levere nøjagtig information, ligger ansvaret for at følge gældende trafikregler altid udelukkende hos føreren af bilen.
Hvad er forskellen mellem de ruter, der bliver vist?
Den første rute er altid den hurtigste, baseret på Real Time Traffic Information. Hvis trafikforholdene ændrer sig, mens du er undervejs, vil systemet automatisk justere ruten. Hvis du vælger den anden eller tredje valgmulighed (hvis disse findes) og trafikforholdene bliver forværret, vil systemet meddele dig, at der findes en hurtigere rute. Tryk "OK" for at opdatere den aktuelle rute. Der er normalt ingen forskel på rejsetiden mellem anden og tredje rutemulighed.
Hvor mange rutepunkter kan jeg sætte ind på en rute?
Du kan indsætte op til 10 rutepunkter langs din rute inklusiv din destination. Disse indsættes i den rækkefølge, du tilføjer dem. For at ændre i rækkefølgen af dine rutepunkter, tryk på menu-ikonet i nederste hjørne af kortet og vælg 'Rediger'.
Hvorfor viser hjemmeskærmen en forventet ankomsttid (ETA) for en destination, jeg ikke har valgt?
Hvis du har aktiveret 'Pendlerfunktion' i indstillingerne for din navigation, er destinationen genkendt fra fra dine tidligere lokationer og tidspunkt på døgnet. Navigationssystemet forudsiger, at dette kan være din mulige destination, og ETA udregnes ud fra dette. Med 'Pendlerfunktion' aktiveret kan systemet udstyre dig med ETA selvom du ikke har indtastet en destination og derved holde dig informeret med alle potentielle ændringer på din foretrukne rute. Hvis du nogle gange kører en anden vej til samme destination, vil systemet også lære dette. Når systemet har lært mere end en rute til samme destination, vil den vise den hurtigste rute og ETA afhængig af de aktuelle forhold. Når du begynder din rejse vil den vise en linje på kortet, men den vil ikke give dig trin-for-trin-instruktioner. Den formoder, du kender ruten. Hvis trafikforholdene bliver forværret og du afviger fra din aktuelle rute og andre ruter, du tidligere har valgt til denne destination, vil systemet spørge, om du vil aktivere trin-for-trin-vejledningen. Dette kan i særdeleshed være nyttigt hvis du er på en lokation, du ikke kender så godt.
Hvor mange ture skal jeg køre til den samme destination, før 'Pendlerfunktionen' har lært turen?
Det kræver almindeligvis to ture til samme destination fra samme startpunkt, før systemet har tillært sig vejen. Det skal også ske indenfor +/- 1 time i forhold til det tillærte starttidspunkt.
Hvordan indstiller jeg en destination?
Der er et antal forskellige måder at indstille en destination med Touch Pro.
1. For at komme til 'Indstil destination'-siden fra hjemmeskærmen, tryk på ikonet for 'Indstil destination' i navigations-feltet. Dette vil brige dig direkte til søgeskærmen, hvor du enten kan indtaste et postnummer en adresse eller et stednavn på en enkelt linje.
Tryk to gange på navigationsikonet i bunden af touchskærmen. Dette giver dig en gevej til indstillingsskærmen for destinationer. Herfra kan du vælge 1 af 3 muligheder, adresse (inklusiv postnummer), søgefunktion eller destinationer. Destinationerne kan være Hjem, Seneste destination, Favorit destinationer, Delte destinationer eller Pendlerfunktion.
3. Når pendlerfunktion er slået til vil den være vist i hjemmeskærmens navigationsfelt. Hvis mere end en pendlermulighed er tilgængelig baseret på din aktuelle lokation og det aktuelle tidspunkt på dagen, vil det fremgå af displayet. Ved at klikke på navigationsfeltet kommer du direkte til de tilgængelige pendlermuligheder.
4. Alternativt, vælg en destination fra kortskærmen og tryk på menuknappen i nederste hjørne af kortet. Igen vil de tre destinations-muligheder komme frem, Adresse, Søg eller Destinationer.
5. Du kan også sende steder eller destinationer til din bil via ruteplanlæggeren på din smartphone-app eller hjemmeside. Når et sted er gemt i ruteplanlæggeren vil det fremgå af favorit-destinationerne så snart din bil har forbindelse til internettet og destinationerne er synkroniseret. Hvis Navigation er åben på skærmen, når en ny destination bliver modtaget i ruteplanlæggeren, kommer destinationen op som et pop-up-panel. Ved at klikke på 'anvend nu' bekræfter du destinationen i bilens navigationssystem. Steder, der er udpeget som destinationer via ruteplanlæggeren, vil fremgå under 'seneste destinationer'.
Hvorfor er den destination, jeg har sendt til min bil, ikke kommet ind i bilens navigationssystem?
Bilen kan kun modtage destinationer, når den har en dataforbindelse, der er god nok. I nogle tilfælge, selvom systemet ser ud til at være forbundet, kan mobilnetværket være overbelastet, hvilket vil forhindre systemet i at modtage informationer om destinationer. Destinationer, der er modtaget i bilen, vil blive vist, når du tilgår systemets navigations-funktion. Destinationen vil i så fald blive vist enten som en rute i siden af touchskærmen eller som bekræftelses-popup. Hvis destinationen er modtaget i bilen, mens du bruger en anden funktion end Navigation, kan destination blive fundet under 'Seneste destinationer'.
Hvordan kan jeg få vist alternative ruter?
Når du har valgt en destination, tryk på 'Valgmuligheder for rute' for at se den automatisk valgte rute (i toppen af listen) og op til to alternative ruter. Vælg din udvalgte rute og tryk start for at begynde rutevejledningen.
Hvordan bruger jeg destinations-søgefunktionen?
Bare indtast et sted, et postnummer eller en adresse i søgefeltet. Selv hvis du staver navnet eller adressen forkert, vil søgefunktionen normalt kunne genkende lokationen.
Hvis din bil har dataforbindelse vil søgefunktionen tilgå dens seneste information i skyen så vel som den database, der allerede findes i systemet i din bil.
Hvad er den smarteste måde at søge efter en destination?
For at spare tid, tryk på 'Gem tastatur'-ikonet efter du har tastet de første 3-4 bogstaver. Dette vil give dig adgang til alle mulige lokationer. Når du scroller ned gennem listen, opdateres kortvisningen automatisk, så du nemt kan se lokationen i sammenhæng med din rute, din destination og din aktuelle position.
Klik på den ønskede destination for at se et preview af ruten på kortet. Hvis din bil har dataforbindelse, vil visningen være på gadeniveau også være tilgængelig.
Ved at trykke på ikonet for 'Fuld skærm' i hjørnet af skærmen, vil billedet blive forstørret til gadeniveau. Hvis du panorerer billedet giver dig mulighed for at se billedet i 360 graders vinkel. Ved at klikke på '…' får du yderligere information, herunder adressedetaljer og senest postede anmeldelser, hvis den slags er tilgængeligt. Afhængig af din destination kan der blive vist en stjerne-vurdering baseret på anmeldelser fra sider som TripAdvisor.
Hvis destinationen er en parkeringsplads, og parkeringspladsen understøtter denne information, vil der komme yderligere information på skærmen inklusiv pris og pladsmuligheder.
Når du har aktiveret navigations-instruktioner kan du søge efter andre lokationer i nærheden af din destination ved at klikke på siden af søgefeltet. Det kan eksempelvis være, hvis du skal finde en frokostrestaurant.
Når du indtaster et postnumer i adressefeltet, hvorfor kan jeg så ikke tilføje et husnummer?
Postnummer-muligheden søger fra et centralt punkt indenfor det angivne postnummer. Det er også muligt at sige ved at bruge gadenavn og husnummer.
Hvorfor dukker brændstof-afvarslen nogle gange op, når jeg indtaster en destination?
For at advare dig om, at du ikke har nok brændstof til at køre hele vejen, med mindre du stopper op for at tanke.
Hvis du nemt vil tilføje et stop for optankning på din rejse, tryk på ikonet for brændstofadvarsel. Dette vil give dig en oversigt over de tankstationer, der er nærmest din rute, når du får brug for at tanke op. Det vil også give dig en mere nøjagtig angivelse af forventet ankomsttid.
Når jeg har parkeret min bil, hvordan kan jeg så fortsætte min rejse fra min smartphone?
Åbn ruteplanlæggeren på din Apple eller Android smartphone. Så længe du ikke længere væk end 30 meter fra den destination, du oprindeligt har indtastet, og du ikke har annulleret instruktionerne før du forlader bilen, vil destinationen blive synkroniseret med din smartphone via skyen. Afhængig af indstillingerne for din rute, vil appen guide dig til din destination til fods eller med offentlig transport.
Nogle gange kan den tilhørende app skulle bruge op til 30 sekunder for at opdatere og synkronisere destinationer og køretøjsposition fra skyen. Vent venligst og genstart ikke appen imens, da det kan tvinge en gen-synkronisering af din destination og position.
Bemærk, hvis du er på en lokation med dårlig netværksforbindelse, kan din destination ikke altid synkroniseres med appen til ruteplanlægning.
Hvis jeg bruger navigations-systemet i instruktions-mode og jeg søger efter en ny destination, hvordan kan det så være, at jeg ikke kan ændre min aktuelle destination med den seneste jeg har søgt efter?
Vi vurderede, at en 'erstat nuværende destination'-mulighed på grund af brugsfrekvensen af dette scenarie ville tilføre unødvendig ekstra kompleksitet. Den mest enkle måde at indtaste en ny destination er at annullere vejledningen fra navigationsmenuen og indstille en ny destination.
Når jeg indtaster en adresse, hvorfor er jeg så nødt til at indtaste bynavn før vejnavn?
For at gøre det hurtigere for dig at finde den vej, du kigger efter. Samme vejnavn findes ofte i flere forskellige byer. Ved at indtaste bynavnet først, vil din liste over mulige vejnavne være reduceret.
Dog er det muligt at indtaste steder eller adresser i en enkelt linje, hvis du bruger søgefunktionen.
Hvordan deler jeg min forventede ankomsttid (ETA)?
Når først din bil er forbundet til internettet og du har oprettet en navigationskonto, klik i feltet i bunden af touchskærmen, hvor ETA-informationen bliver vist. Vælg hvilke modtager, du gerne vil dele din ETA med via SMS eller email og vælg om du vil sende opdateringer hvert 5., 10. eller 20. minut.
Dine kontakter kan gemmes via indstillingerne i navigationen eller via skærmen. Systemet vil automatisk gemme alle nye kontakter og derved gøre det endnu nemmere at dele din ETA næste gang du logger ind.
Kan jeg anvende de kontakter, jeg har på den tilsluttede smartphone, til at dele min forventede ankomsttid (ETA)?
Vores mål er at gøre det så nemt som muligt at dele din ETA, og vi har vurderet, at det ville skabe unødige ekstra trin og søgekriterier, hvis vi skulle integrere kontakterne fra din telefon. Da denne funktion generelt bliver brugt af en smal gruppe mennesker på jævnlig vis, konkluderede vi at forprogrammere et begrænset sæt email og/eller telefonnumre for at gøre funktionen mere simpel at bruge.
Behøver jeg at indtaste mit telefonnummer eller emailadresse for at sende ETA/sted/lokations-notifikationer?
Nej, du behøver ikke være logget ind på navigationskontoen og have en aktiv dataforbindelse. Notifikationerne vil blive sendt fra Land Rover, men de vil indeholde dit brugernavn fra kontoen som afsender af informationen om din destination/ETA/sted/lokationsdetaljer.
Behøver jeg indtaste mit telefonnummer eller email-adresse for at sende ETA/sted/lokations-notifikationer?
Nej, du behøver ikke være logget ind på navigationskontoen og have en aktiv dataforbindelse. Notifikationerne vil blive sendt fra Land Rover, men de vil indeholde dit brugernavn fra kontoen som afsender af informationen om din destination/ETA/sted/lokationsdetaljer.
Hver er 'ankomst-mode'?
Når du er 300 meter fra din destination vil en stor 'Ankomst-mode' pop-up-notifikation minde dig om adressen. Den vil også give dig billeder på gadeniveau, hvis det er tilgængeligt.
Hvis du passerer din destination med mere end 600 meter vil du blive guidet tilbage mod din destination. Denne funktion gør det nemmere at finde en parkeringsplads i nærheden, hvor det stadig giver mening i forhold til din destination. En stor 'Parkering'-knap vil blive vist, hvis der er parkeringsmuligheder i nærheden. Klik på en parkeringsplads for at tilføje den som rutepunkt. Forbundne biler kan også vise status for de enkelte parkeringsplads (hvis tilgængeligt), så du ved om parkeringspladsen er fuldt optaget eller tæt på at være det.
Selv når din rute er opdateret med parkering, vil den oprindelige destination, du valgte, fremgå af din ruteplanlægger på smartphone-app'en, så du kan fortsætte din tur til fods eller med offentlig transport.
Hvad er forskellen mellem en navigationsprofil og en Navigation Account?
En navigationsprofil tillader forskellige førere at gemme deres egne personlige indstillinger for navigation og destinationer. Når du vælger din profil, vil navigationssystemet straks skifte til dine indstillinger og destinationer. En Navigation Account tillader dig at udvide forbindelsesmulighederne i navigationen ved at aktivere:
1. Synkronisering af steder og destinationer mellem bilens navigationssystem, din smartphones Route Planner App og Route Planner websitet.
2. Dør-til-dør navigation via din smartphones Route Planner App, så du kan søge efter interessante steder og indstille disse som destination.
3. Deling af forventet ankomsttidspunkt via SMS eller mail.
4. Deling af steder og din aktuelle lokation med dine venner.
Hvordan bliver sikkerhedskameraets database opdateret?
Kameraets database opdateres, når kortdatabasen opdateres.
Vi inkluderer sikkerhedskamera-lokationer for at fremhæve velkendte steder med stor ulykkesrisiko. Vores intention er at hjælpe til at fastholde sikkerheden for vores kunder, deres passagerer og andre trafikanter.
Uanset at vi gør alt, hvad vi kan, for at levere nøjagtig information, ligger ansvaret for at følge gældende trafikregler altid udelukkende hos føreren af bilen.
Hvorfor bliver jeg bedt om min fødselsdato som en del af registreringsprocessen til navigations-kontoen?
Du skal være 16 år eller ældre for at kunne give lovligt accepteret samtykke til de forskellige betingelser, der er forbundet med registreringen af en navigationskonto.
Hvordan opterer jeg mit kort?
Processen for opdatering af kort kan variere alt efter hvilket navigationssystem, der er i din bil. Din bils navigationssystem afhænger af bilens model og tidspunktet for dens produktion, tidligere henvist til som 'model-år'. Dit modelår kan findes i bilens dokumenter. For at finde ud af hvilket navigationssystem, du har, og hvordan du opdaterer det, besøg venligst vores kortopdateringsside.
Hvordan flytter jeg mine downloadede kortdata fra en USB-enhed til min bil?
Trin 1.
Start bilens motor og tjek at navigationssystemet er tændt. Bemærk: Motoren skal være tændt under hele opdateringsprocessen for at sikre, at bilens strømbesparende funktioner ikke forstyrrer opdateringen. Forbliv på samme sted. Bemærk: Du kan begynde at køre, når opdateringsprocessen er begyndt, men navigationssystemet kan ikke bruges til ruteplanlægning, før opdateringen er helt gennemført.
Trin 2.
Find USB-porten på din bil, hvilket ofte er i det midterste opbevaringsområde mellem forsæderne. Indsæt USB-stikket med de downloadede kortdata i porten. Følg de instruktioner, du får på skærmen, for at fuldende kortinstallationen.
Trin 3.
Når opdateringen er gennemført, fjern USB-stikket og tryk på 'Fortsæt'. Navigationssystemet vil automatisk lukke ned og genstarte. Klik på 'Fortsæt' for at gå tilbage til hjemmeskærmen. Dine nye kort er nu tilgængelige til brug.
Kan jeg tilpasse hvilke alarmer, der skal være aktive på kort-siden, når jeg er i 'guidance'-tilstand?
Ja, du kan tilpasse hvilke alarmer, der bliver vist, ved at gå til Settings > Navigation settings > Alerts. Du kan også trykke på alarmen for at afvise den.
Hvorfor forsvinder felterne på siden af navigationsskærmen, når bilen bliver sat i bevægelse?
Felterne på siden af navigationsskærmen er designet til at hjælpe med din ruteplanlægning, inden du tager afsted.
Kan jeg skifte mellem herre- og damestemmer i navigations-instruktionerne?
På de fleste sprog, ja. Gå til indstillinger. > Alle indstillinger > Sprog og tastaturer
Kan jeg justere lydniveauet på navigationen og alarmen for parkeringsafstands-kontrol?
Ja, alle lydkilder fra Touch Pro kan indstilles til din foretrukne lydstyrke. Når lydkilderne er aktive, kan du justere den generelle lydstyrke, indtil du finder dit ønskede niveau.
Bemærk: Nogle kilder har en minimums-lydstyrke for at sikre, at relevante sikkerhedsfunktioner altid kan høres.
Kan jeg aktivere hørbare trafikvarsler, der udsendes fra lokale radiostationer?
Ja, gå til Indstillinger > Alle indstillinger > Funktioner > Medie-indstillinger > AM FM Radio
Vil Secure Tracker betyde, at min forsikringspræmie bliver lavere?
Secure Tracker er kompatibel med Thatcham Category 6. Aktivering af Secure Tracker kan derfor kvalificere dig til rabat på din forsikringspræmie.
Hvad sker der, hvis jeg har sikkerheds-sporing og min bil bliver stjålet?
Hvis din bil fliver flyttet ulovligt vil Jaguar Tracking Centre straks advare dig, og vil tage kontakt til politiet og udpege den nøjagtige lokation for din bil. Hvis du tror, din bil er blevet stjålet, ring til Jaguar Tracking Centre direkte fra din smartphone app eller til telefonnummeret, du finder i InControl ejer-sektionen på Jaguars hjemmeside.
Hvis jeg har sikkerhedssporing, hvad sker der så, hvis min bil transporteret/bugseret væk?
Hvis du ved, at din bil skal transporteres (f.eks. ved bugsering eller transport med tog eller færge) og du har et aktivt sikkerhedssporings-abonnement, bør du sikre dig, at du aktiverer funktionen Transport-tilstand. Når den er aktiveret vil den være aktiv i 10 timer og vil automatisk blive deaktiveret, når tiden er gået. Hvis sin bil skal transporteres i mere end 10 timer, skal du huske at genaktivere Transport-tilstanden. Hvis du ikke aktiverer transport-tilstand og din bil bliver transporteret, vil du modtage en notifikation om tyveri fra Jaguar Tracking Centre.
Kan jeg melde min bil stjålet, når jeg er i udlandet i Europa.
Hvis din bil bliver stjålet mens du rejser på et af landene herunder, skal du kontakte Jaguar Tracking Centre. Processen er den samme som i dit hjemland. Sikkerhedssporing er tilgængelig i de lande, hvor du abonnerer på InControl Services, ligesom i følgende lande: Andorra, Østrig, Belgien, Bosnien, Bulgarien, Kroatien, Cypern, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Monaco, Holland, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, San Marino, Serbien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Liechtenstein, Tyrkiet, Storbritannien og Vatikanstaten.
Hvad er forskellen mellem manuelt og automatisk SOS nødopkald?
Et automatisk SOS nødopkald bliver udløst, hvis dine airbags udløses, eller hvis der registreres et sammenstød. Hvis noget af dette sker, vil der automatisk blive etableret et opkald fra bilen til alarmcentralen, der også vil få bilens GPS-lokation oplyst. Et manuelt SOS nødopkald bliver etableret når der trykkes på SOS nødopkald-knappen i konsollen øverst i bilen.
Bruger SOS nød-opkald førerens telefon til at forbinde?
Nej. SOS nød-opkald bruger et separat system med et dedikeret SIM-kort, der er indbygget i bilen.
Hvor kan jeg bruge SOS nød-opkald?
SOS nød-opkald er tilgængelig i de lande, hvor du har tilmeldt dig InControl Services, tillige med de lande, hvor nødopkalds-nummeret er 112. Bemærk: i lande, der bruger 112-nummeret er det kun stemmeopkald, der er understøttet. Lokationsinformationer vil ikke blive sendt til nødopkalds-centralen.
Hvad sker der hvis bilen er involveret i en ulykke, og der ikke længere er telefonsignal.
Bilen vil gøre adskillige forsøg på at skabe forbindelse. Hvis der ikke er mobilt telefonsignal kan der ikke foretages et opkald, og knappen vil ikke længere blinke men vende tilbage til at lyse rødt.
Hvad sker der, hvis jeg ved et uhelt får trykket på SOS nødopkald-knappen?
Hvis du ved et uheld får trykket på SOS nødopkald-knappen, vil der blive foretaget et opkald. Når opkaldet er forbundet til nødopkalds-centralen må du fortælle dem, at du fik trykket ved en fejl, så du ikke er skyld i unødvendige omkostninger til en udrykning.
Bruger Optimised Jaguar Assistance Call førerens telefon til at skabe forbindelse?
Nej. Optimised Jaguar Assistance Call bruger et separat system med et dedikeret SIM-kort, der er indbygget i bilen.
Hvor kan jeg bruge den optimerede Jaguar Assistance Call?
Du kan bruge den optimerede Jaguar Assistance-service i alle de lande, der er dækket af Jaguar Assitance-politikken. Hvis du bruger Jaguar Assistance mens du rejser i et andet land, der er dækket af din ordning, bliver du forbundet til vejhjælpen i dit hjemland, som kan arrangere vejhjælp på din nøjagtige lokation.
Hvad sker der, hvis jeg får trykket på Optimised Jaguar Assistance-knappen ved et uheld?
Hvis du kommer til at trykke på Optimised Jaguar Assistance-knappen ved et uheld, vil der blive etableret et opkald. Når opkaldet bliver besvaret, må du fortælle den, der besvarer opkaldet, at du er kommet til at ringe op ved en fejl, så du undgår at forårsage unødvendige omkostninger.
Hvis mit Jaguar Assistance-abonnement udløber før mine Protect Services, vil jeg så stadig kunne kontakte Optimised Jaguar Assistance?
Den optimerede Jaguar Assistance-funktion, der er inkluderet i dine Protect-tjenester, yder ikke i sig selv nedbrudsdækning. Den forbedrer derimod den service, der leveres af dit Optimised Jaguar Assistance-abonnement. Når dit Optimised Jaguar Assistance-abonnement udløber, vil knappen til opkald til Optimised Jaguar Assistance, der findes i din bil, stadig forbinde dig til Optimised Jaguar Assistance-opkaldscentret. Du kan dog blive opkrævet for eventuel ydet assistance.
Hvad er 'Journeys'?
Journeys' gør det muligt for dig at optage, gemme og eksportere informationerne om dine rejser. En rejse bliver gemt, når bilen har kørt mere end 1 km og motoren bliver slukket. Ruten kan ses på kortet, og distancen, effektiviteten, tidsforbrug og gennemsnitshastighed kan alt sammen findes efterfølgende. Informationerne om dine rejser kan findes, slettes eller eksporteres til Excel, så du kan bruge det, hvis du skal have refusion for din kørsel. 'Journeys' funktionalitet er tilgængelig i din smartphone-app og gennem My Jaguar InControl website. Når du opretter din InControl-konto bliver du bedt om at vælge mellem dine rute-præferencer. Du kan vælge at slå 'Journeys' helt fra. BEMÆRK: Hvis du vælger at aktivere 'Journeys' kan du altid slette enkelte eller alle dine rejser med din smartphone-app eller via My Jaguar InControl-websitet.
Hvordan aktiverer og deaktiverer jeg Journeys?
Funktionaliteten "Journeys" kan aktiveres eller deaktiveres i den fjernstyrede smartphone-app og på My Jaguar InControl-webstedet. For at se eller ændre funktionalitetens status skal du gå til "Køretøjets indstillinger" i den fjernstyrede smartphone-app eller på My Jaguar InControl-webstedet. Skift "Journeys" knappen til "Tændt" (on), hvis du ønsker at aktivere Journeys, eller "Slukket" (off), hvis du ønsker at deaktivere det. Du vil derefter blive bedt om at indtaste din PIN-kode og gemme ændringen.
Kan man følge min lokation i realtid?
Biler kan ikke aktivt blive sporet med mindre SOS nødopkald eller Optimised Jaguar Assistance-opkald er blevet foretaget. I så fald vil bilens lokation blive sendt automatisk til modtageren af opkaldene. Desuden, hvis du har sikkerheds-sporing og har bekræftet, at din bil er stålet, vil lokationen for din bil blive aktivt sporet.
Kan jeg have en konto og downloade fjernbetjenings-appen til smartphones på to smartphones?
Ja, du kan downloade appen på flere smartphones. InControl Remote-kontoens brugernavn og password må dog være det samme for begge enheder.
Hvordan får jeg appen på mit Apple Watch?
Når du har downloadet Jaguar InControl Remote App på din iPhone skal du følge Apples instruktioner til, hvordan du downloader apps til Apple Watch. Den finder du på: https://support.apple.com/HT204784
Hvorfor kan jeg ikke finde Journeys-funktionen på min Jaguar InControl Remote Apple Watch-app?
Journeys-funktionen er kun tilgængelige på Remote-appen på din iPhone eller via My Jaguar InControl web-portalen.
Hvorfor kan jeg ikke låse min bil op og i samt bruge bip og blink eller den fjernbetjente klimakontrol fra appen?
Kun biler, der er udstyret med Remote Premium-funktioner tilbyder disse funktioner.
Når man har en model med elektrisk soltag, lukker soltaget så, når man trykker på 'Remote Lock'.
Nej, 'Remote Lock'-funktionen vil ikke lukke soltaget.
Hvordan fungerer den fjernbetjente klimakontrol?
Afhængigt af dine køretøjsspecifikationer og markeder vil den fjernstyrede Premium smartphone-app give dig mulighed for at pre-indstille dit køretøj enten via Engine Start-funktionen eller via Fuel Fired Heater-funktionen. Hvis du har et køretøj med automatgear, vil motoren blive brugt til at gøre køretøjet forberedt til din tur. Du kan vælge en måltemperatur og derefter kunne starte motoren eksternt ved at trykke på "Start motor" knappen og indtaste din InControl PIN på Remote Climate-skærmen i den fjernstyrede Premium smartphone-app. Bemærk, at nogle lande kan forbyde eller begrænse brugen af funktionen for fjernstart af motoren. Du skal være opmærksom på at overholde alle lokale love i hvert land, hvor du har til hensigt at bruge eller bruger fjernstartfunktionen til motoren. Du kan få adgang til vores InControl T &Cs og privatlivspolitik under vores Connect FAQ'er. Hvis du har et køretøj med manuel gear, og køretøjet er udstyret med Park Heat-funktionen, vil køretøjet blive forberedt ved hjælp af brændstofdrevet varme. Du vil kunne forberede køretøjet ved at trykke på "Start" -knappen og indtaste din InControl PIN på Remote Climate-skærmen i den fjernstyrede Premium smartphone-app. Køretøjet vil derefter automatisk beslutte, om det skal opvarme eller ventilere, afhængigt af den aktuelle temperatur. Remote Climate vil kun fungere ved brug af Fuel Fired Heater, hvis køretøjet er udstyret med Park Heat-optionen, som du skal købe separat. For at spare batteristrøm vil visse ikke-essentielle Remote Premium-funktioner slukke, hvis køretøjet ikke køres i 4 dage (f.eks. hvis du tager på ferie). De fjernstyrede Premium smartphone-app-funktioner genaktiveres automatisk næste gang du bruger bilen. Wake Up-funktionen giver dig mulighed for at planlægge aktivering af disse funktioner på dit køretøj. Remote Premium kan programmeres til at tænde på en dato, som du indstiller via Vehicle Wake Up-skærmen i den fjernstyrede Premium smartphone-app. Alle Remote Premium-funktioner vil være operationelle fra denne specifikke dato.
Hvorfor er nogle/alle Remote Premium-funktionerne udtonede og grå på min version af Remote Premium-app'en til smartphone?
Visse Remote Premium-funktioner kan være deaktiveret i Remote Smartphone-appen, når de af forskellige årsager kan være forbudt. Når du forsøger at tilfå en deaktiveret funktion i Remote Premium, vil du blive præsenteret for en fejl-meddelelse, der forklarer, hvor knappen er deaktiveret. F.eks.:
Hvorfor modtager jeg en fejlmeddelelse, når jeg beder om en fjernbetjent klima-funktion?
For at gennemføre en fjernbetjent klima-funktion skal nedenstående forhold være overholdt. I modsat fald vil en fejlmeddelelse blive vist:
Hvorfor får jeg en fejlmeddelelse, når jeg anmoder om en fjernbetjent smartphone-app-funktion?
Fjernbetjeningsfunktioner via smartphone-appen kan kun bruges, hvis en række forudsætninger for køretøjet er opfyldt. Køretøjet vil tjekke, om disse forudsætninger er opfyldt, inden det forsøger at anvende eventuelt anmodede fjernbetjenings-funktioner. Hvis nogle af disse funktioner ikke er opfyldt, vil en fejlmeddelelse blive vist på smartphone-appen og informere dig om årsagen til den specifikke fejl.
Hvorfor viser klimafunktionen en anden temperatur end den, jeg har sat op med fjernbetjeningen i smartphone-appen?
Når du starter bilen efter at have brugt den fjernbetjente klimafunktion fra smartphone-appen, vil klimaindstillingerne automatisk vende tilbage til temperaturen, der blev indstillet under den sidste indstilling. Det betyder, at temperaturen på bilens display ikke vil være identisk med værdien i appen.
Hvilke aktiviteter kan 'Guardian Mode' registrere?
Følgende aktiviteter bliver registreret af 'Guardian Mode' og vil udløse en alarm:
Bilalarm Bilmotor tændt
Bil låst Dør åben
Bagagerum åben
Motorhjelm åben
Tag åbent Vindue åbent
Alarm deaktiveret
Forstyrrelse af opladning.
Vil en beskyttelses-alarm blive udløst med en almindelig nøgle?
Ja. Beskyttelses-tilstanden har til formål at øge sikkerhedsniveauet når kunder forlader deres bil i et tidsrum og føler sig usikre. Du bør deaktivere Beskyttelses-tilstand hvis du vender tilbage til bilen.
Kan jeg bruge andre funktioner i Remote Appen mens beskyttelses-tilstanden er slået til?
Nej. Deakriver beskyttelsestilstanden, hvis du vil bruge andre funktioner i din InControl Remote App.
Er beskyttelses-tilstand tilgængelig i min bil?
Så længe du abonnerer på sikkerheds-sporing eller sikkerheds-sporing Pro og har den seneste InControl Remote App, kan du bruge beskyttelses-tilstand.
Hvordan sætter jeg beskyttelsestilstand op?
Download den seneste InControl Remote App fra App Store eller Google Playstore. Fra hovedsiden kan du vælge knappen 'Sikkerhed' for at komme til sikkerheds-skærmen og derfra kan du finde knappen til at aktivere beskyttelsestilstand. Du kan vælge et tidsrum, du ønsker at bekyttelsestilstanden skal være aktiv. Hvis der kommer alarmer i løbet af dette tidsrum vil du få en notifikation på din smartphone eller i din app.
Vil bilens Wi-Fi-hotspot give en stabil fornemmelse, når jeg er på farten?
Wi-Fi hotspot fungerer via det mobile telefonnetværk. Den leverer en bedre datafornindelse end en smartphone inde i bilen, men den vil ikke fungere, hvis der er ikke findes et eksisterende mobiltelefon-netværk.
Kan jeg sortere Wi-Fi Hotspot alene, eller er det forbundet med andre funktioner?
Lige nu er Wi-Fi Hotspot en funktion, der er forbundet med Connect/Connect Pro. Wi-Fi Hotspot kan kun blive specificeret på biler, der er udstyret med Connect/Connect Pro
Hvilken type netværk fungerer Wi-Fi Hotspot på?
Wi-Fi Hotspot fungerer på 3G/LTE-netværk.
Hvad er forskellen mellem Hotspot og Wi-Fi i indstillingsmenuen for forbindelse?
Hotspot tillader dig at forbinde op til 8 enheder inklusiv smartphones og tablets til din bils Internet-forbindelse.
Wi-Fi lader dig forbinde til et Wi-Fi netværk, f,.eks. dit hjemmenetværk. Det tillader dig også at forbinde til andre enheder som smartphone og at dele dataforbindelse derfra.
Hvilke fordele er der ved at bruge bilens dataforbindelse i stedet for dataforbindelsen fra min smartphone?
Styrken på din mobiltelefons signal og dataforbindelse kan være betydeligt reduceret på grund af bilens struktur. Metal reducerer udsendingen og modtagelsen af radiobølger.
SIM-kortet i din bils opsætning forbindes til mobilnetværket, når det er isat. Det sker gennem en markant større og dedikeret placering på ydersiden af bilen. Det hjælper til at fastholde en stærkere dataforbindelse på netværket.
Hvorfor er der en forsinkelse mellem at motoren tændes og systemet tilslutter sig til internettet?
Når du låser bilen op indleder Touch Pro processen med at forbinde til det mobile netværk. Det kan tage et par munutter, ligesom når dun mobiltelefon tændes og skal forbinde til et netværk. Når du er forbundet vil et 3G-ikon blive vist i øverste hjørne af touchskærmen. Touch Pro begynder nu at downloade trafik-information (hvis aktiveret) og synkroniserer steder og destination, du har gemt i din ruteplanlæggers app eller webportal. Alle forbundne funktioner er nu tilgængelige.
Hvilke funktioner kræver internetforbindelse?
Følgende funktioner kræver en aktiv internetforbindelse:
3G-ikonet vises i øverste hjørne af touchskærmen, men nogle af funktioner er deaktive. Hvorfor?
Nogle gange kan kapaciteten på et netværk være overbelastet, eller signalstyrken kan være for lav til at yde en forbindelse, der er pålidelig nok. Dette kan resultere i midlertidig manglende forbindelse.
Behøver jeg et SIM-kort for at tilslutte min bil til internettet?
Ja, det er nødvendigt med et mikro-SIM-kort med dataforbindelse for at understøtte Connect Pro-pakken. Indsæt dit SIM-kort i brugerpanelet i midterkonsollens opbevaringsdel og tjek at du har aktiveret mobildata i forbindelsesindstillingerne. Gå til ikonet for indstillinger fra en hvilken som helst skærm > All settings > Features > Connectivity > Mobile data on. Du kan også dele din smartphones dataforbindelse ved at aktivere telefonens Internetdeling, pesonligt hotspot eller Tethering-funktion. Tjek med din netværksudbyder om funktionen er understøttet af dit aktuelle abonnement.
Hvilken type SIM-kort skal jeg have?
Du skal bruge et SIM-kort, der kun er beregnet til data. Nogle gange er disse betegnet 'Internet only SIM' eller 'Mobile Broadband SIM'. Det vil være en anden type SIM-kort end det, du bruger i din mobiltelefon. For Touch 17MY er det påkrævede SIM-kort et 2FF standard SIM-kort, mens det til Touch Pro og Touch 18MY er et 3FF mikro-SIM.
Skal mit SIM-kort have dataabonnement?
Ja, det SIM-kort skal have adgang til data, for at dit Wi-Fi hotspot virker. Tale SIM-kort (som man bruger i mobiltelefoner) kan ikke levere data.
Har Jaguar Land Rover en foretrukken SIM-udbyder?
Lige nu har Jaguar Land Rover ikke en foretrukken data-udbyder. Du kan finde et 'Data only SIM-kort' fra flere forskellige udbydere. Data SIM-kort og abonnementer er tilgængelige fra alle større mobile service-udbydere.
Kan jeg bruge data fra mit eksisterende mobiltelefons-abonnement?
Det afhænger af din mobilservice-udbyder og typen af abonnement, du har. Nogle udbydere har delte abonnementer, hvor du kan få et ekstra SIM-kort til dit Wi-Fi Hotspot og tilføje det til dit delte abonnement. Det betyder, at dit Wi-Fi Hotspot og dit mobiltelefonforbrug er på samme abonnement, og du vil kun få 1 regning.
EE tilbyder delte data-abonnementer som listet herunder:
EE: http://shop.ee.co.uk/sharer-details/samsung_galaxy_ace_3_sort_and_sim
Hvor meget data skal jeg budgettere med på månedlig basis?
Det vil variere meget baseret på de funktioner, du bruger, omfanget af din brug og længden af dine køreture. Som grov hovedregel vil den gennemsnitlige forbruger bruge i omegnen af 100-500 MB data om måneden.
Disse funktioner bruger mest data - ordnet efter forbrug:
1. Wi-Fi Hotspot
2. Satellit-billeder
3. Billeder i gadeniveau*
4. Realtids trafikinformation
5. Live apps*
Alle andre funktioner bruger betydeligt mindre data på omtrent samme niveau. Yderligere eksempler er oplistet herunder:
FUNKTIONERS DATA-FORBRUG
Pr. minut eller pr. time
Musikstreaming 500 KB/min 30 MB/timen
1 socialt mediepost med billede 500 KB
Videostreaming (i normal opløsning) 4 MB/min 240 MB
Videostreaming (i HD-opløsning) 15 MB/min 900 MB
1 Email (uden vedhæftning) 35 KB
1 Email med vedhæftning 300 KB
1 times web-surfing 15 MB
MB=Mega Bytes
KB=Kilo Bytes
*hvor det understøttes
Kan jeg overvåge eller begrænse mit dataforbrug?
Ja, du kan begrænse dit dataforbrug til et bestemt antal megabytes om måneden, overvåge mængden af data, du bruger - og deaktivere roaming. Gå til indstillinger > Alle indstillinger > Funktioner > Forbindelse > Mobil indstillinger
Er der indstillinger, der kan hjælpe mig med at kontrollere omfanget af dataroaming når jeg kører i andre lande end mit hjemland?
Ja, gå til indstillinger > Alle indstillinger > Funktioner > Forbindelse > Mobil indstillinger
Du kan også aktivere specifikke funktioner for roaming i navigations-indstillingerne
Hvordan installerer jeg en non Ubigi SIM i min bil?
BRØDTEKST
1. Indsæt SIM-kort - Afhængig af dit system, indsæt SIM-kort i læseret markeret med SIM eller MICRO SIM i midterkonsollen. Sikr dig at SIM-kortet er helt indsat med de gyldne forbindere opad
2. Aktiver mobildata. Så snart det er installeret, gå til indstillinger via ikonet på hvilken som helst skærm > All settings > Features > Connectivity > Mobil Data TILSLUTTET
3. Etabler forbindelse - Din touchskærm vil nu vise et 4G eller Wi-Fi ikon. Bemærk, det kan tage op til to minutter for din skærm at vise 'Læser SIM' under 'Mobildata'.
Hvorfor husker bilen ikke Bluetooth-forbindelsen til min telefon og danner parring med den automatisk?
Det skyldes formentlig at auto-forbindelses-funktionen er slået fra i telefonens Bluetooth-indstillinger.
Hvor mange Bluetooth-enheder kan jeg tilslutte?
Op til 10 Bluetooth-enheder kan være tilsluttet. En telefon og 1 medieafspiller kan være forbundet på samme tid. Hvis din telefon er forbundet som en telefon og medieafspiller, kan en anden enhed ikke blive brugt samtidig. Første enhed, der er parret med Touch Pro vil blive udpeeget som din primære enhed, med mindre du ændrer dette under indstillinger. Gå til Indstillinger > Alle indstillinger > Funktioner > Bluetooth > Tilsluttede enheder > og klik på den enhed, du vil ændre.
Kan mine downloadede kontakter eller billeder ses af alle, der har adgang til bilen?
Nej, dine synkroniserede kontakter er kun synlige, når din telefon er forbundet til bilen.
Hvordan søger jeg efter kontakter fra min telefons kontaktliste?
Vælg 'Kontakter' på hovedskærmen på din telefon. Tryk i søge-feltet i toppen af kontaktlisten for at tilgå tastaturet og begynd søgningen af din ønskede kontakt. Efterhånden som du skriver vil resultaterne automatisk blive opdateret. Klik på 'x matches'-boksen for at se mulighederne. For at tillade det størst mulige antal kontakter, der kan være synlige på samme tid, scroller søgefeltet med de tilladte 5 i stedet for 4 emner.
Alternativt: tryk på stemmekendelses-knappen på rattet og brug stemmekommando til at ringe et nummer op. For eksempel:
Ring til Peter Jensen
Ring til Peter Jensen Mobil
Ring 12 34 45 56
Hvorfor er telefon-ikonet stadig synligt, når jeg er på telefon-skærmen?
Hvis du har parret mere end to telefoner til Touch Pro kan du med dette ikon skifte til en anden enhed, når du skal ringe op eller modtage opkald.
Får jeg mulighed for at forny mine abonnementer?
Ja, gå til abonnements-siden (https://www.jaguar.co.uk/owners/incontrol/subscriptions/index.html) for flere information - eller kontakt din forhandler.
Hvor langt frem i tiden kan InControl-abonnementer fornyes?
InControl abonnementer kan kun blive fornyet for en 12 måneders periode. Hvis du fornyer dit abonnement, når det er udløbet, begynder det nye abonnement på datoen for fornyelsen. Hvis du fornyer inden din aktuelle abonnementsperiode udløber, vil din nye abonnementsperiode begynde, når dit nuværende abonnement udløber, uden at din service bliver afbrudt.
Hvordan kan jeg finde ud af, hvor lang tid, der er tilbage af mit abonnement?
Gå til indstillinger > Alle indstillinger > Navigation indstillinger > Licens for Connected services. Udløbsdatoen og alle tilgængelige funktioner bliver vist her. Disse kan variere alt efter hvor du har købt din bil.
Hvilke funktioner kræver et gældende abonnement?
Behøver jeg at gøre andet end at forny mit abonnement online for at gå adgang til mine services?
Hvis dit aktuelle abonnement stadig er aktivt behøver du ikke gøre mere. Hvis dit abonnement er udløbet, vil du skulle sikre, at din bil er i et område med god netværksdækning, når du fornyer, så det kan få adgang til opdateringerne. Serviceopdateringer kan tage noget tid at gennemføre, alt afhængig af styrken på dit mobilsignal. Du vil modtage en email for at bekræfte at dine services er fuldt aktiveret.
Er det muligt at forny mit abonnement over telefonen?
Nej, det skal gøres via det personlige link, der er sendt til din email.
Kan jeg ændre mine eksisterende services til et andet produkt?
Desværre, på nuværende tidspunkt er alle produktvalg endelige, og de aktive abonnementer på en bil kan ikke blive opgraderet.
Jeg er ved at skifte bil. Kan jeg flytte mine abonnementer til en ny bil?
InControl abonnementer er bundet til det køretøj, det er skrevet op til, og det vil forblive bundet til bilen, uanset hvilken kundes konto, der er forbundet.
Hvad sker der, hvis jeg sælger min bil med InControl-udstyr?
Når du sælger din bil eller skifter ejer på den privat, skal du slette din bil fra din InControl-konto. For at gøre dette, log in på My Jaguar InControl-websitet og vælg 'Indstillinger for bil' på bilens instrumentbræt og vælg 'Fjern bil' som angivet i InControl betingelser og vilkår.
Dine InControl Services vil blive overført til den nye ejer af din bil for resten af abonnementsperioden, hvis den nye ejer fuldfører opsætningen af en InControl-konto.
Jeg har lige solgt min bil. Kan jeg få refunderet det abonnement, jeg har betalt for?
Nej, InControl-abonnementerne fortsætter sammen med bilen. Fortrydelsesperioden for abonnementet er 14 dage efter købet.
Hvad sker der, hvis jeg ikke fornyer?
Hvis du ikke fornyer en eller flere af dine InControl-abonnementer vil de tilknyttede services blive deaktiveret på din bil, når abonnementerne udløber. Du vil stadig kunne bruge dine services indtil abonnementernes udløbsdato.
Jeg er flyttet til et andet land, siden mit abonnement blev indgået. Kan jeg stadig forny?
Du kan stadig forny dit abonnement online, hvis du er flyttet til et af de fem lande, hvor online-fornyelse er en mulighed (Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Italien og Spanien). Hvis du er flyttet til et andet land, end dem, der er angivet på listen, bedes du kontakte vores kundeservice.
Hvor lang tid gælder mit abonnement?
Den indledende periode svarer normalt til garantiperioden for din bil, men det kan variere fra marked til marked. Kontakt din forhandler for yderligere detaljer.
Kan jeg koble mere end en bil til min InControl-konto?
Ja, du kan have mere end en bil knyttet til din InControl-konto. For at tilføje en bil mere til din konto, gå til www.jaguarincontrol.com/owner, klik på 'Tilføj bil'-knappen i toppen af bilens oversigtsside og følg de enkelte trin for at tilføje en ny bil til din eksisterende InControl-konto.
Hvad sker der, hvis jeg mister min telefon, eller hvis den bliver stjålet?
Jaguar anbefaler kunder at sikre den nødvendige sikkerhed for deres enheder. Hvis din telefon bliver væk eller bliver stjålet, kan du logge ind på din InControl-konto via My Jaguar InControl-website og ændre dit password og din PIN.
Hvilke versioner af browsernes & styresystemer er understøttet på tværs af de forskellige apps og website?
InControl Apps til smartphone: Android 4,2 eller nyere Apple 5 eller nyere. Ruteplanlægger app: Android 4,3 eller nyere Apple iPhone 4s eller nyere iOS 8,0 eller nyere. Routeplanlægger website: Internet Explorer 9,10, 11, Firefox 36, 37, Chrome 37, 38, Safari 7.1, 8. Operativsystemer, der er understøttet til ruteplanlægger-websiden: Windown 7, 8, 10 Mac OSX Mavericks eller nyere.
Pådrager jeg mig yderligere udgifter ved at bruge InControl Services?
Når du først har tilmeldt dig, vil du kun skulle betale for dit dataforbrug og de opkald, du foretager fra InControl Remote Smartphone-app'en i overensstemmelse med kontrakten på dit mobiltelefon-abonnement.
Hvorfor skal jeg logge ind på min InControl-konto for at fornye?
Vi kræver, at du logger ind på din InControl-konto for at validere dine detaljer og informationen om din bil. Jaguar vil aldrig bede dig foretage betaling for dine InControl Services uden at det går igennem din InControl-konto.
Hvor finder jeg mine log-in detaljer?
Dine log-in detaljer er den mailadresse og password, du bruger til My Jaguar InControl-hjemmesiden og InControl Remote Smartphone-app'en. Hvis du har glemt disse, bedes du benytte vores 'glemt password'-link på log-in-siden. Det vil bringe dig til My Jaguar InControl-websiden, hvor du kan nulstille dit password. For at få adgang til InControl Remote Smartphone App og MyJaguar InControl Portal efter at have nulstillet dit password, vil du være nødt til at logge ind igen med dine nye detaljer.
Jeg kan ikke huske mit password. Hvordan kan jeg få et nyt?
Dine login-detaljer er de samme som din My Jaguar InControl website-detaljer. For at genskabe disse, besøg venligst My Jaguar InControl-websitet og nulstil dit password. Herefter vil du igen kunne logge ind for at forny dit abonnement. For at komme til InControl Remote Smartphone App og My Jaguar InControl websitet efter at have nulstillet dit password, log ind igen med dine nye detaljer.
Hvordan ved jeg, om jeg har InControl Remote i min brugte bil?
Den øverste konsol vil have to klapper, som du kan åbne for at tilgå nødopkalds-knappen (SOS-ikonet) og Jaguar assistance-knappen (skruenøgle-ikonet). Hvis du er i tvivl, kontakt din forhandler.
Hvad er InControl Remote/Protect?
Jaguar InControl Remote og Protect inkluderer adgang til InControl Remote Smartphone-app, som gør dig i stand til at skabe fjernforbindelse med din bil, uanset hvor du er.
Hvad er fordelene ved InControl Remote/Protect?
SOS nødopkald: I tilfælde af en ulykke, hvor bilens airbags bliver udløst, vil SOS nødopkald automatisk sende nøgleinformationer til alarmcentralen, ligesom den vil oprette en telefonforbindelse mellem dig og alarmcentralen, så du kan få hjælp hurtigst muligt. Operatøren vil sende den nødvendige nødhjælp til din nøjagtige lokation. Du kan også aktivere et nødopkald ved at trykke på SOS nødopkald-knappen i den øverste konsol. Remote App: Du kan holde forbindelsen med din Jaguar med InControl Remote Smartphone-appen. Find din bil på en fyldt parkeringsplads ved at bruge kortet og download dine rejser for forretnings-udgifter. Du kan også tjekke dit brændstofniveau og downloade dine rejser som en hjælp til at registrere din erhvervsmæssige kørsel.
Hvad sker der, hvis jeg fornyer InControl Remote/Protect?
Hvis du ikke fornyer InControl Remote eller InControl Protect vil de forbundne services blive deaktiveret i din bil, når abonnementet udløber.
Vil SOS nødopkalds-funktionen fortsat være aktiv?
Hvis du ikke fornyer SOS nødopkalds-service som en del af dit InControl Protect og Remote-abonnement, vil en begrænset opkaldsservice stadig være aktiv. (i 10 år fra starten af din garanti-periode). Du skal dog være opmærksom på. At Jaguars udbydere af nødservice og/eller Jaguar selv ikke længere vil have adgang til dine personlige kontaktdetaljer (navn, adresse, mobiltelefonnummer), så de vil kun kunne kontakte og lokalisere dig via din bil, når de modtager et nødopkald. Denne information vil fortsat være tilgængelig for udbydere af nødservice gennem de oplysninger, der er forbundet med din InControl-konto.
Hvis du ikke ønsker, at dine informationer bliver brugt til dette formål, besøg My Jaguar InControl Website for at fjerne den pågældende bil fra din InControl-konto.
1. Log in på din InControl-konto ved at anvende dine konto-oplysninger.
2. Vælg 'Bil-indstillinger'-linket på hjemmesiden.
3. Vælg muligheden 'Fjern bil'.
4. Indtast din PIN-kode, når du bliver bedt om det.
5. Du vil modtage en email, der bekræfter, at bilen er blevet slettet fra din InControl-konto.
Hvad er InControl Secure?
Hvis din bil bliver stålet, vil Stolen Vehicle-overvågningsfunktionen straks advare dig og herefter advisere politiet om din bils nøjagtige position. Denne funktion kan blive aktiveret automatisk eller alternativt ved at kontakte overvågningscentret for stålne biler direkte. Installationen af et Stolen Vehicle tracking-system er i nogle tilfælde en fordel i forbindelse med din bilforsikring. Tjek med dit forsikringsselskab for yderligere information.
Hvad er fordelene ved InControl Secure?
Hvis din bil bliver stjålet vil Stolen Vehicle-overvågningscentret omgående advisere dig og her efter politiet om din bils nøjagtige lokation. Dette kan aktiveres auutomatisk eller alternativt ved at kontakte overvågningscentret for stjålne biler direkte.
Installationen af et Stolen Vehicle tracking-system er i nogle tilfælde en fordel i forbindelse med din bilforsikring. Tjek med dit forsikringsselskab for yderligere information.
Hvad sker der, hvis jeg ikke fornyer InControl Secure?
Hvis du ikke fornyer InControl Secure, vil du ikke længere have adgang til Stolen Vehicle sportings-funktionen i din bil. Dette kan ofte påvirke din forsikringspræmie og muligheden for ar sikre din bil. Kontakt venligst dit forsikringsselskab for mere information om kosekevenserne af ikke at have Stolen Vehicle-sporing aktivt i din bil.
Kan min bil modtage InControl Remote and secure?
Vi tilbyder p.t. kun fornyelser for biler, der var udstyret med InControl Remote and Secure ved anskaffelsen. Hvis din bil ikke var bygget med InControl Remote eller InControl Secure-funktioner, kan disse ikke tilføjes på nuværende tidspunkt.
Hvorfor har jeg InControl Remote and Secure?
InControl Remote og InControl Secure var funktioner, der blev tilbudt på det tidspunkt, hvor din bil blev solgt. Biler har som udgangspunkt abonnement i hele garantiperioden (normalt tre år).
Mit forsikringsselskab har spurgt efter et sporings-certifikat. Hvordan skaffer jeg sådan et?
Log ind på din InControl-konto fra en computer og klik på bilens indstillinger, hvor du kan se certifikatet.
Hvad er 'pro services' og er det noget, jeg behøver?
InControl Pro Services tilføjer en række af forbindelses-funktioner til dit infotainmentsystem inklusive Connected Navigation-services, Live og et Wi-Fi hotspot i bilen. Forbindelse til disse sker via et SIM-kort, som indsættes i SIM-kortlæseren i din bil. Se venligst bilens instruktionsbog for flere informationer.
Hvor meget koster det at forny mine pro services(kortlicens)?
Prisen for at forny kortlicensen for 1 år er £89 og £129 for tre år.
Hvordan kan jeg opdatere Pro Services (kortlicens)?
Du skal besøge https://www.jaguar.here.com/ og logge ind med dine navigations-konto-detaljer. Her vælger du din udvidelse, du ønsker. Bemærk at dette kun kan gøres, når kortlicensen er udløbet.
Hvordan skaber jeg en InControl-konto og aktiverer InControl Services?
Hvis din forhandler ikke allerede har gjort det, kan du gå til www.jaguarincontrol.com/owner og følge de enkelte trin for at skabe din InControl-konto og aktivere dine InControl Services.
Hvordan anskaffer jeg mig InControl?
InControl-produkter er udvagt, når du bestiller din bil, da den nødvendige hardware kun kan installeres på fabrikken.
Jeg har købt en brugt bil. Hvordan kan jeg skabe min InControl-konto og aktivere InControl Services?
Tjek til at starte med, om din bil er udstyret til InControl Services. Den øverste konsol bør have to klapper, du kan åbne ved at trykke på dem, og derved får du adgang til SOS nødopkalds-knappen (SOS ikon) og Optimised Jaguar Assistance-knappen (skruenøgle-ikon). Hvis SOS nødopkalds-knappen lyser og Optimised Jaguar Assistance-knappen er slukket, så gå til www.jaguarincontrol.com/owner og følg de enkelte trin for at skabe din InControl-konto og aktivere de mulige InControl-services. Hvis du køber din fra en forhandler vil forhandleren hjælpe dig med at sætte det hele op. Hvis du ser, at Optimised Jaguar Assistance-knappen lyser, kontakt din forhandler for hjælp, for det vil betyde, at du ikke kan forbinde din bil til din InControl-konto.
Hvordan ved jeg, at mine InControl-services er aktiveret?
Så snart du har fuldført opsætningen af InControl, vil dine InControl Services være aktiveret, og du vil modtage en bekræftelsesmail på den email-adresse, du indtastede i opsætningsprocessen. Næste gang du tænder motoren, vil SOS nødopkalds-knappen og Optimised Land Rover Assistance-knappen lyse.
Kan jeg opgradere min InControl-pakke eller købe InControl til min nuværende bil?
På nuværende tidspunkt er det kun muligt at have InControl i din bil, hvis det blev valgt, da bilen blev bestilt fra fabrikken. Den nødvendige hardware skal installeres fra fabrikken og kan ikke blive tilføjet efterfølgende, efter at bilen er færdigbygget. Vi undersøger mulighederne for at ændre på dette i fremtiden.
Hvad hvis min bil oprindeligt blev bygget til et andet marked end min faktureringsadresse?
Hvis din bil blev bygget til et marked, der ikke passer med din faktureringsadresse, kan de services, der er tilgængelige til din bil fungere på en anden måde, end det er beskrevet i InControl-pakke-vilkår & og betingelser, eller det kan være, de ikke er tilgængelige. Måden at håndtere data på kan også variere fra dem, der er inkluderet i InControl pakke-vilkår & Betingelser og privatlivspolitik. Kontakt venligst vores kundecenter, hvis du har spørgsmål-
Hvornår begynder mit abonnement?
Dit opdaterede abonnement begynder fra den data, dit nuværende abonnement udløber. Din service vil ikke blive afbrudt. Hvis du fornyer efter dit nuværende abonnement er udløbet, vil dit nye abonnement begynde fra den dato, du køber det. I så fald anbefaler vi, at du sikrer at dit køretøj er i et område med god mobildækning, så din service kan blive opdateret automatisk over datanetværket.
Hvornår vil min betaling blive trukket?
Betalingen vil blive trukket straks, når du tjekker ud.
Hvilke betalingsmuligheder accepterer I?
Vi accepterer de følgende betalingsmuligheder:
Kredit/Debet-kort
Paypal
Kan man få tilbagebetaling?
Du kan anmode om tilbagebetaling op til 14 dage efter dit abonnement er bekræftet af os. Kontakt vores kundecenter [email protected]. Hvis din forespørgsel bliver imødekommet vil vi begynde processen med tilbagebetling til din oprindelige betalingsmetode, og vi vil notificere dig på email så snart det er gennemført. Forvent 5-10 arbejdsdage inden refusionen står på din konto.
Service deaktiverings-disclaimer - Hvis du ikke fornyer et eller flere af dine InControl-abonnementer vil de forbundne services blive deaktiveret i din bil på udløbsdatoen. Du vil stadig kunne nyde disse services indtil den dag, abonnementet udløber.
Jeg har ved en fejl betalt to gange for mit abonnement. Ka jeg få pengene tilbage?
Du skal kontakte Jaguar kundeservice og give dem de ordrenumre, der vedrører din betaling.
Jeg prøver at forny mine abonnementer iflg. en email fra jer, men jeg har glemt mit password. Jeg har klikket 'glemt password', men jeg får en besked, der siger at min aftale er udløbet. Hvad gør jeg?
You will need to visit incontrol.jaguar.com and click forgotten password to generate a new forgotten password email. You will then be able to create a new password.
Jeg har forsøgt at forny mit InControl Remote/Protect abonnement men får en fejlmeddelelse. Hvad gør jeg så?
Kontakt venligst Jaguar Customer Services på [email protected] og send os screenshots af de fejlmeddelelser, du modtager, så vi kan undersøge sagen.
Hvordan kan jeg afslutte mine InControl Services?
"For at afslutte dine InControl services går du til My Jaguar InControl-websitet, klikker på ""Vehicle Settings"" på bilens hovedmenu og på ""Remove Vehicle"". Bemærk venligst at fin konto vil forblive aktiv, selv hvis der ikke er knyttet nogen bil til den. Du kan også vælge at slette din konto, hvis du ikke har en anden bil, du vil tilknytte til din, og/eller hvis du ønsker at beholde kontoen. Det gør du ved at klikke på ""My Account""-knappen og vælge ""Remove Account""-sektionen og klikke på ""Remove Account""-knappen."
Hvis jeg beslutter at sælge min bil, hvordan kan jeg slette mine personlige data?
Først skal du logge ud af hver konto, der er forbindet med din bil. Derefter sletter du alle profilerne og nulstiller din søgehistorik. Mulighederne for at gøre dette, finder du i Navigations-indstillinger og live-indstillinger.
Hvad sker der, når jeg sælger min InControl-udstyrede bil?
Når du sælger din bil eller skifter ejer på den privat, skal du slette din bil fra din InControl-konto. For at gøre dette, log in på My Jaguar InControl-websitet og vælg 'Indstillinger for bil' på bilens instrumentbræt og vælg 'Fjern bil' som angivet i InControl betingelser og vilkår.
InControl Services bliver overført til den nye ejer af din bil for resten af abonnementsperioden, såfremt de nye ejer gennemfører opsætningen af en InControl-konto.
Hvordan opdaterer jeg min mailadresse, kontaktdetaljer og præferencer.
For at opdatere dine detaljer, gå til www.jaguarincontrol.com/owner og log in på din konto. Herefter vælger du "My Account" eller går til Settings/ My Account i InControl Remote Smartphone-appen, hvor du kan opdatere dine kontaktdetaljer, ændre dit password eller nulstille din PIN-kode.
Hvad sker der med mine data, hvem har adgang til dem, og kan jeg selv få adgang til dem?
Alle data er gemt i overensstemmelse med databeskyttelseskravene i det land, hvor bilen blev købt. For mere information, se Jaguar InControls privatlivspolitik.
Hvad sker der hvis jeg glemmer mit password til InControl Remote Smartphone App?
Vælg 'Glemt password'-muligheden i InControl Remote Smartphone App login-vinduet eller på My Jaguar InControl-website og følg de forespørgsler, du bliver bedt om.
Hvilken software kan opdateres i min bil?
Både din bils InControl Touch Pro og bilens forbindelsessystemer kan modtage softwareopdateringer. I vores elektrisk biler er softwareopdateringer også tilgængelige til kontrolsystemet for batteri-energi.
Hvor ofte kommer der opdateringer til softwaren?
Der kommer jævnligt opdateringer til softwaren, og disse vil blive sendt to Jaguar-biler enten når de udkommer, eller når der er opdaget problemer med bilens eksisterende software.
Skal jeg bruge en InControl-konto til opdatering af software?
Nej, det er ikke påkrævet at bruge en InControlkonto for at gennemføre software-opdateringer.
Er min bil modtagelig for opdateringer af software til infotainment-systemet?
For at modtage InControl Touch Pro trådløs softwareopdatering, skal din aktuelle software være 18B eller højere. Du kan tjekke softwareversionen på din InControl Touch Pro gennem din touchskærm ved at gå til 'Indstillinger'. > Alle indstillinger' > Softwareopdatering'. Din aktuelle version af InControl Touch Pro bliver vist som en liste af tal/numre. F.eks. 'S18B_18.25.3-174880'.
Hvordan forbinder jeg min bil, så jeg modtager opdateringer til Infotainment-systemet?
InControl Touch Pro-systemet kan enten forbindes via en Wi-Fi-forbindelse eller via SIM-kortet, der er indsat i din bil. Du kan også bruge en hotspot-forbindelse via din mobil-enhed, men dette kan medføre ekstra omkostninger til dataforbrug.
Hvordan forbinder jeg min bil for at modtage Telematics/Battery-opdateringer?
Når du aktiverer software-opdatering i menuen for indstillinger, vil kontrolsystemet for bilens forbindelse/batteri automatisk blive opdateret. Opdateringer til bilens forbindelsessystem er kun tilgængelige i lande, hvor Telematics er aktivt.
Er der dataomkostninger forbundet med en software-opdatering?
Du kan opleve omkostninger hvis du bliver forbundet via SIM-kortet i din bil. I nogle lande modtager man et SIM-kort, når man køber bilen. Hvis det er dette, du anvender, vil du ikke skulle betale for software-opdateringen.
Hvordan ved jeg, om der er en opdatering tilgængelig?
Når en opdatering er tilgængelig, får du en pop-up notifikation på din touchskærm. Du kan også manuelt søge efter opdateringer ved at gå til 'Settings' > 'All Settings' > 'Software update' > 'Check for update'.
Hvad skal jeg gøre, inden jeg kan installere opdateringen?
For at gennemføre opdateringen er du nødt til at:
Hvordan iværksætter jeg en Infotainment-opdatering?
Du modtager en pop-up på touchskærmen, når en opdatering er tilgængelig til download/installation. Så snart du har accepteret vil download- og installationsprocessen begynde. Opdateringen vil ikke forstyrre din kørsel, og du kan fortsætte med at bruge din bil som normalt. Når opdateringen er gennemført, vil du modtage en notifikation på touchskærmen om, at opdateringen er gennemført.
Hvordan opdaterer jeg modulet til kontrol af telematics eller batteri-energi?
Du modtager en pop-up på din touchskærm, når en opdatering er tilgængelig til download, og når den er downloadet cil du modtage en ny pop-up for at begynde installeringen af opdateringen. Når du starter installeringen, kan du ikke stoppe processen, der vil tage op til 30 minutter. I dette tidsrum kan du opholde dig i bilen, men du kan ikke køre i den, før opdateringen er gennemført.
Jeg har accepteret en download. Kan jeg stadig bruge min bil?
Ja, mens systemet downloader, kan du bruge bilen helt normalt.
Hvor lang tid tager installationen af software-opdateringen?
Installationen kan tage op til 30 minutter. Du kan ikke bruge bilen, mens du installerer opdateringer til bilens kontrolsystemer for forbindelse og batteri-energi. Du kan stadig bruge bilen, mens du installerer opdateringer til din InControl Touch Pro.
Hvordan ved jeg, om softwareopdateringen er gennemført?
Du får en notifikation på din touchskærm, der fortæller dig, når softwaren er installeret korrekt.
Skal jeg have signal for at installationen kan finde sted?
Ja, du skal have mobil- eller Wi-Fi-forbindelse for at downloade og gennemføre installationen.
Kan jeg stoppe installationen, når den først er påbegyndt?
Nej, når installationen er påbegyndt, kan den ikke stoppes.
Min download mislykkedes. Hvad gør jeg?
Du kan bruge din bil som normalt. Et mislykket download vil ikke have indflydelse på din bils funktionalitet på nogen måde. Venligst kontakt Jaguar Customer Relationship Centre eller din lokale forhandler, og de vil undersøge sagen nærmere.
Installationen mislykkedes. Hvad gør jeg?
Hvis din bil får problemer ved en genstart efter en opdatering, kontakt venligst vejhjælpen eller din lokale Land Rover-forhandler, og de vil undersøge sagen nærmere.
Jeg sprang over opdateringen, men nu vil jeg gerne installere den. Hvad gør jeg?
Du kan tilgå opdateringen gennem din bils touchskærm ved at gå til 'Indstillinger'; 'Alle indstillinger'; 'Softwareopdatering'; 'Søg efter opdatering'. Hvis der er tilgængelige opdateringer vil et pop-up-vindue give dig adgang til at downloade og installere opdateringen. Hvis du ønsker det, kan du besøge din lokale Land Rover-forhandler, som gerne hjælper dig med opdateringen.
Kan jeg opdatere software, selvom jeg er i udlandet?
Ja, men det kan koste ekstra at bruge dataforbindelse i udlandet. Det afhænger af, hvilket abonnement du har til dataforbindelsen i din bil.
Ken jeg holde andre mennesker fra at opdatere min software?
Ja, du kan tilføje en PIN-kode i din bil, så du beskytter din software mod opdateringer. For at gøre dette gå til 'Indstillinger'; 'Alle indstillinger', 'Softwareopdatering' og vælg herefter låse-ikonet.
Hvad sker der, hvis jeg mister forbindelsen, mens jeg downloader?
Hvis du mister forbindelsen, mens du downloader, vil din downloade blive sat på pause indtil forbindelsen igen er etableret.
Hvorfor har jeg ikke fået en notifikation for opdateringer til Infotainment?
InControl Touch Pro-opdateringer kræver en WiFi-forbindelse eller at der er installeret et SIM-kort i din bil. Tjek at dit personlige SIM-kort er installeret og fungerer korrekt. Alternativt er du velkommen til at kontakte din lokale Land Rover-forhandler, der gerne vil hjælpe dig med opdateringen.
Vores infotainment-eksperter vil hellere end gerne høre fra dig.
Telefon: 0370 5000500
Email:[email protected]
*Kompatible smartphones og netværksforbindelse er påkrævet.
Apple CarPlayTM er et registreret varemærke under Apple Inc. Du kan blive bedt om at acceptere slutbrugeraftale fra Apple Inc.
Din bil er forberedt til Apple CarPlay. De services Apple CarPlay tilbyder afhænger af funktionernes tilgængelighed i dit land. Se venligst https://www.apple.com/uk/ios/feature-availability/#apple-carplay for mere information.
Android AutoTM er et registreret varemærke under Google LLC.
Din bil er forberedt til Android Auto. De services Android Auto tilbyder afhænger af funktionernes tilgængelighed i dit land. Se venligst https://www.android.com/auto/ for mere information.