JAGUAR C-TYPE CONTINUATION

Gør vores første Le Mans-ikon til din.

DEN ORIGINALE FARTFORMEL ER TILBAGE

I 1951 blev Jaguar C-Type det første af vores mærker, der vandt det hæderkronede 24 timers Le Mans. Bilen satte nye fart- og længderekorder undervejs – første gang den deltog.

I 2021, 70 år efter at dens betagende skønhed og råstyrke bragede ind på verdens racerbaner, genstarter vi produktionen af et strengt begrænset antal af modellen med de revolutionerende skivebremsespecifikationer fra 1953. Denne nye, håndbyggede C-Type giver kræsne ejere mulighed for at sætte sig bag rattet til Jaguar Classic Challenge-løb, kørsel på bane og lukkede veje.

BANEBRYDENDE RACERBILSSPECIFIKATIONER


Hver eneste C-Type Continuation er skabt med fokus på detaljer og godt håndværk. Den byder på samme fabriksspecifikationer som Le Mans-vinderne i 1953, herunder en 3,4 liters sekscylindret rækkemotor med tredobbelte Weber-karburatorer – der yder 220 hk – og revolutionerende skivebremser, der bidrog til dens banerekorder og til sejren.
UOVERTRUFFEN MOTORYDELSE

UOVERTRUFFEN MOTORYDELSE

Det tager ni måneder at bygge den 3,4 liters sekscylindrede rækkemotor og tilpasse Weber-karburatorerne, der alle er omhyggeligt renoveret af en enkelt tekniker, så de opfylder den krævende standard. Gearkassens Plessey-hydraulikpumpe stammer også fra samme periode.
IKONISKE DESIGNFORBEDRINGER

IKONISKE DESIGNFORBEDRINGER

C-Type, dens berømte progressive design og aerodynamiske form bidrog med en række forbedringer til dens urørlige præstationer på banen. Ikonisk luftindsugningsteknologi kombineret med et tyndere letvægtskarrosseri i aluminium er blot nogle af de unikke funktioner i denne modelspecifikation fra 1953.
ORIGINAL SKIVEBREMSETEKNOLOGI

ORIGINAL SKIVEBREMSETEKNOLOGI

C-Typens tekniske innovationer fra 1953 satte et nyt niveau for hele branchen. Bl.a. brugte man for første gang den banebrydende skivebremseteknologi, der blev udviklet i samarbejde med Dunlop. Med det nye bremsesystem fik bremserne den længere holdbarhed, der var nødvendig for at køre hurtigt og langt – og samtidig bevare bremseevnen.
KOMPONENTER I SKATTEJAGTEN

KOMPONENTER I SKATTEJAGTEN

Det originale Lucas-bakspejl er indkøbt under den ubønhørlige jagt på autentiske komponenter. Det passer perfekt til bilens 3/4 Brooklands racerforrude, Smiths-ure og instrumenter som i de originale specifikationer, herunder indbyggede kontakter.
HOLDBAR FINISH

HOLDBAR FINISH

12 forskellige klassiske eksteriørfarver matcher racersæderne i en af otte lædernuancer. Rexine-finishen på instrumentpanelet og sidepanelerne er betrukket med den sidste rulle af det originale materiale og fremhæver Continuation-fortællingen.
TIDLØS TEKNIK. MODERNE TEKNOLOGI

TIDLØS TEKNIK. MODERNE TEKNOLOGI

C-Type Continuation er den første Jaguar Classic, der er fuldt reproduceret ved hjælp af 3D Computer Aided Design (CAD) for at nå et moderne og højt teknisk niveau, der supplerer de autentiske teknikker og byggemetoder, som blev brugt i den originale C-Type. Holdbarhedstests og FIA-godkendte sikkerhedssystemer sikrer, at hver eneste bil er klar til banen.

BYG DIN EGEN DRØM JAGUAR F-TYPE


Skab din perfekte C-Type-vision med vores digitale konfigurator. Vælg mellem et udvalg af klassiske eksteriørfarver, interiørlister, rat, Jaguar-emblemer og pakker med racerrondel.
BYG DIN EGEN

HISTORIEN OM ET IKON

BANEBRYDENDE SKIVEBREMSETEKNOLOGI

Trods den store succes i Le Mans med C-Type i 1951 med tromlebremser var det nødvendigt med et bremsesystem, der bedre kunne bevare bremseevnen ved den øgede hastighed og længere kørselsdistance. I løbet af vinteren 1951/1952 kom fremskridtene i den banebrydende udvikling af bremserne i samarbejde med Dunlop.

Den 29. juni 1952 kørte Stirling Moss C-Type til sejr i Reims med en gennemsnitshastighed på 158 km/t. Det var første gang et internationalt motorløb blev vundet af en bil med skivebremser. C-Type blev forbedret med Dunlops betydningsfulde udvikling af klodser, der var tykke nok til at holde hele løbet på 24 timer. Kombineret med et revideret lettere karrosseri var C-Type klar til Le Mans i 1953.

LE MANS 1953. LETTERE, HURTIGERE, & STÆRKERE

DET TERNEDE FLAG

DET TERNEDE FLAG

I kampen mod Ferrari og Alfa Romeo viste Jaguar Racing C-Type sig som en virkelig formidabel kraft og vandt for anden gang Le Mans med en første-, anden- og fjerdeplads.
HISTORIESKABERNE

HISTORIESKABERNE

Duncan Hamilton og Tony Rolts vinderbil smadrede den tidligere rekord på 155,6 km/t med en gennemsnitshastighed på 170,3 km/t og 4.023 km i alt. Dermed blev parret de første vindere, der vandt løbet med en gennemsnitshastighed på over 160 km/t.
EKSPERTKØRERNE

EKSPERTKØRERNE

Bag Duncan Hamilton og Tony Rolts vinderbil nr. 18 vandt Stirling Moss og Peter Walker andenpladsen i bil nr. 17. Fjerdepladsen blev vundet af Peter Whitehead og Ian Stewart i bil nr. 19.
KONGELIG GODKENDELSE

KONGELIG GODKENDELSE

C-Typens anden Le Mans-triumf vakte opsigt de fineste steder. Da teamet vendte hjem til Jaguars Coventry-hovedkvarter, ventede et telegram fra Hendes Majestæt Dronningen.

BLIV EJER AF EN LEGENDE

Kontakt vores dedikerede Jaguar Classic Team for at drøfte købet af en limited edition C-Type Continuation.