Jaguar I-PACE | Motor & ydelse i elbilen | Jaguar
loading
Vent venligst...
Skip primary navigation

ELEKTRISK YDELSE

Medrivende Jaguar-power og dynamik med nul udledning - alt det, du forventer dig af en helt elektrisk performance-SUV.

bg-modelDisplay

I mere end firs år har Jaguar skabt biler, som pirrer sanserne. Elektrisk kraft ændrer ikke ved dette. Det giver bare flere muligheder for at skabe den dramatiske ydelse, vi er kendt for.

DYNAMIK I JAGUAR

I PACES drivlinje leverer 400 hk og et moment på 700 Nm,
som står til rådighed øjeblikkeligt. Med indbygget firehjulstræk
accelererer I PACE fra 0-100 km/t på 4,8 sekunder.

 

bg-modelDisplay

BATTERI

I PACEs batteri på 90 kWh er designet med lang levetid for øje, og det understøtter lange perioder med vedvarende maksimal kraft. Batteriets placering inden for akselafstanden giver køretøjet et lavt tyngdepunkt, som naturligvis spiller godt sammen med køretøjets dynamik, hvilket gør I PACE til en bil med sublim køreglæde og køredynamik.

MOTORER

I PACE drives af to permanente, magnetiske, elektriske synkronmotorer, som er integreret i for- og bagakslen. Disse motorer leverer 400 hk og et moment på 700 Nm, som står til rådighed øjeblikkeligt. Med indbygget firehjulstræk accelererer I   PACE fra 0-100 km/t på 4,8 sekunder.

GEARKASSE

Jaguar I-PACE behøver ikke en traditionel gearkasse. I stedet, handler det hele om enkelthed. JaguarDrive levere konstant acceleration fra 0- 12.000 rpm uden forsinkelser og kørslen bliver derfor ikke afbrudt af gearskift. 

TORQUE VECTORING BY BRAKING

Torque Vectoring by braking-teknologien sikrer kontrolleret, uafhængig nedbremsning af de enkelte inderste for- og baghjul for at supplere de svingkræfter, som påvirker bilen, hvilket maksimerer smidigheden, så den føles som en sportsvogn, ligesom teknologien øger fornemmelsen af sikkerhed. Under de fleste forhold tilføres yderligere bremsetryk til det inderste baghjul, da dette øger egenskaberne ved kurvekørsel, mens det inderste forhjul bremses for større effektivitet og raffinement.

AKTIV LUFTAFFJEDRING

Reduktion af afstanden mellem bilen og vejen forbedrer aerodynamikken og rækkevidden. Den aktive luftaffjedring sænker automatisk bilen med 10 mm, når du kører med en hastighed på over 105 km/t i længere tid.

ADAPTIVT STØDDÆMPNINGSSYSTEM

Adaptive Dynamics sikrer både præcis dynamik og smidig, luksuspræget kørsel ved at overvåge køretøjets bevægelser op til 500 gange i sekundet. Systemet analyserer konstant acceleration, styring, speeder- og bremsebetjening, og de elektronisk styrede dæmpere justeres for at optimere affjedringsindstillingerne, hvilket helt tiden sikrer optimal balance mellem komfort, raffinement og smidighed.

CONFIGURABLE DYNAMICS

Når Adaptive Dynamics er monteret, giver Configurable Dynamics-systemet dig mulighed for personligt at tilpasse I-PACEs speederfølsomhed, styring og dæmperstivhed. Vælg Dynamic Mode for at vække I-PACEs sportslige karakter til live.

FIREHJULSTRÆK

I PACE leverer køreegenskaber på alle overflader og i alt slags vejr.
Power- og momentresponsen står øjeblikkeligt til rådighed, og de
elektriske motorer kan tilpasse sig førerens input, underlagets
beskaffenhed og tilgængeligt vejgreb uafhængigt af hinanden.

bg-modelDisplay

ADAPTIVE SURFACE RESPONSE

Adaptive Surface Response (AdSR) trækker på vores uovertrufne ekspertise inden for systemer til firehjulstræk, idet systemet konstant overvåger bilens miljø og indstiller de passende indstillinger for motor og bremse. Når AdSR er valgt, er systemet aktivt ved alle hastigheder og hjælper dig med at mestre dårlige vejrforhold og udfordrende underlag.

ALL SURFACE PROGRESS CONTROL

All Surface Progress Control er et højteknologisk system, der giver dig mulighed for at indstille og holde en konstant hastighed under krævende kørselsforhold såsom glatte veje. Systemet er aktivt mellem 3,6 km/t og 30 km/t, så du fortsat fuldt ud kan koncentrere dig om vejbanen forude.

IGANGSÆTNING VED LAVT VEJGREB

Low Traction Launch sikrer dig optimal kontrol med momentet, når du starter fra stilstand, idet egenskaberne ved kørsel på glat underlag såsom vådt græs, sne og is forbedres. Systemet forbliver aktivt, indtil bilen når en hastighed på 30 km/t - hvorefter I-PACE ubesværet vender tilbage til den valgte køretilstand.

FORBEDRET BREMSEREGENERERING

For optimeret rækkevidde anvender I-PACE et forbedret bremseregenereringssystem, som genindvinder næsten al bremseenergi. Når du flytter foden væk fra speederen, tilfører systemet rekuperativ opbremsning, hvilket komfortabelt sænker I-PACEs hastighed samtidig med, at den genererede kraft omdannes for at optimere batteriets rækkevidde.

bg-modelDisplay

OPBREMSNING I TÆT TRAFIK

Kørsel i tæt trafik er enkelt - ved anvendelse af I-PACES touchscreen kan du øge niveauet for rekuperativ opbremsning. Den tilsvarende forøgelse i deceleration betyder, at der eksempelvis i forbindelse med stop-and-go-kørsel er meget større kontrol med bilens hastighed udelukkende ved brug af speederen.

ACTIVE VANES

For at sikre optimal balance mellem afkøling og aerodynamik åbner Active Vanes, når køling af batteriet er påkrævet, men de lukker, når køling ikke er påkrævet, for at sikre en jævn luftstrøm.

Find din egen elektrificerende kombination af Jaguar-ydelse, teknologi og stil.

 

FÅ ET TILBUD

Tilmeld dig Jaguars nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev