loading
Vent venligst...
Skip primary navigation

OM JAGUAR

INNOVATIV LEDELSE
SKABER EN KUNDEORIENTERET KULTUR

Gerd E. Mäuser, Jaguar Land Rover, Chief Marketing Officer

Gerd E. Mäuser blev udnævnt til Chief Marketing Officer for Jaguar Land Rover i januar 2015. Han rapporterer direkte til Jaguar Land Rover Chief Executive Officer dr. Ralf Speth. 

Mäuser, der tidligere har arbejdet som selvstændig konsulent for Jaguar Land Rover, vil være ansvarlig for alle globale marketingaktiviteter for både Jaguar og Land Rover. Mäusers rolle omfatter mærkepositionering, nuværende og fremtidig produktplanlægning, marketingkommunikation, brand experience-strategier og styrkelse af fremtidig vækst. 

Mäuser har 30 års erfaring med marketing inden for bilbranchen. Han blev ansat hos BMW som trainee i 1985 kort efter at have afsluttet sin økonomiuddannelse (Business Administration) med specialisering i marketing og strategisk planlægning på Johann Wolfgang Goethe-universitet i Frankfurt am Main. Fra 1987 havde han en række stillinger hos BMW Motorrad, heriblandt chef for markedsføring og produktstrategi, administrerende direktør for marketing og planlægning og direktør for virksomhedsmarketing. 

I 1994 blev udnævnt til direktør for virksomhedsmarketing hos Porsche AG, og han sad i denne stilling indtil 2010. Han var primært ansvarlig for global brand management, herunder de samlede marketingmix-aktiviteter, samt langsigtet virksomhedsplanlægning af salg og marketing. 

I oktober 2013 blev Mäuser igen selvstændig konsulent for Jaguar Land Rover. Denne stilling havde han i to måneder, inden han blev præsident for fodboldklubben VfB Stuttgart 1893 e.V på fuld tid, en post han bestred i to år. 

Mäuser bor i Bietigheim-Bissingen i Tyskland og i Stratford-upon-Avon i Storbritannien.