loading
Vent venligst...
Skip primary navigation

OM JAGUAR

C-X16 - YDELSE

C-X16 har en perfekt 50:50 vægtfordeling og en prototype-hybridmotor, der består af en 380 hk (280 kW), 450 Nm supercharged 3,0-liters V6-benzinmotor, der er koblet sammen med en el-motor, der leverer yderligere 70 kW og 235 Nm (svarende til 95 hk). Hybridmotoren driver baghjulene via en ottetrins gearkasse, og den lette C-X16 accelererer til 100 km/t på 4,4 sekunder, og fortsætter helt til 300 km/t. 

Den nye V6-motor anvender den samme letvægts-aluminiumsopbygning som den ottecylindrede med en højtryksstøbt blok med krydsspændte hovedlejedæksler, der giver øget styrke og raffinement. De fireventilede dual-cam-topstykker er fremstillet i genanvendt aluminium, der reducerer påvirkningen af miljøet.

Det lette aluminiumschassis giver en brændstoføkonomi på 6,9 km/liter og en kombineret udledning på 165 gram CO2 pr. km. For at optimere brændstoføkonomien under virkelige kørselsforhold er den ottetrins gearkasse udstyret med Jaguars intelligente stop/start, der slukker motoren 300 millisekunder efter, at bilen er standset. Systemet, der har fået stor anerkendelse i XF, anvender en dobbelt startersolenoide, der kan starte bilen igen i løbet af den tid, det tager førerens at flytte foden fra bremsen til speederen.

For at sikre, at motoren leverer ikke blot den kraft, men også det raffinement, som Jaguars biler er kendt for, er V6'eren udstyret med et patenteret system af uafhængigt roterende modvægte foran og bag på motoren. Enhver, der kender den smidige og kraftfulde V8, vil opleve, at V6'eren deler dens ydelse og raffinement, men at den har sit eget medrivende lydspor. Samtidig har den forbedret brændstoføkonomi og udledning, der opfylder SULEV 30- (Super Ultra Low Emission Vehicle) og EU VI-standarderne.