loading
Vent venligst...
Skip primary navigation
17 januar 2014

JAGUAR OFFENTLIGGØR DE TRE KENDTE SKUESPILLERE, DER SKAL MEDVIRKE I DERES FØRSTE SUPER BOWL-REKLAME

Sir Ben Kingsley, Tom Hiddleston og Mark Strong medvirker alle i den nye reklame "British Villains", der introducerer F-TYPE Coupé.

Jaguar har annonceret de tre kendte skuespiller, der medvirker i "Rendezvous", den 60 sekunder lange tv-reklame, der får premiere i løbet af anden halvleg af Super Bowl XLVIII. De afslørede samtidig detaljer om deres største brand- og produktmarketingkampagne nogensinde. Den har titlen "British Villains", og den introducerer Jaguar F-TYPE Coupe (på markedet i foråret 2014). Sir Ben Kingsley, Tom Hiddleston og Mark Strong medvirker i "Rendezvous", der er filmet i London af den Oscar-vindende britiske instruktør Tom Hooper.  Den er Jaguars første Super Bowl tv-reklame. 

"Med "British Villains" præsenterer Jaguar sig selv på Super Bowl-scenen som en udfordrer til de sædvanlige luksusbiler med et unikt filmisk udtryk for vores moderne britiske stil", sagde Jeff Curry, Brand Vice President, Jaguar North America.  "Med de tre kendte skuespillere, Sir Ben, Tom og Mark, der alle har spillet mindeværdige filmskurke, har vi samlet det bedste fra den britiske filmscene til en storslået kampagne af spillefilmskaliber, der behandler den simple kulturelle konstatering, at de bedste filmskurke ofte spilles af briter.  Disse dygtige skuespillere gør os sammen den Oscar-vindende instruktør Tom Hooper i stand til at lancere vores kampagne for F-TYPE Coupe på en måde, der indfanger hele mærkets nye ånd, som er inspireret af vores seneste sportsvogn". 

"Jaguar er et højt elsket britisk mærke, og det er spændende at hjælpe dem med at skabe opmærksom omkring sig selv ved deres debut ved en populær amerikansk begivenhed som Super Bowl," sagde Sir Ben Kingsley. "Hvad angår, at jeg er kendt for at spille berygtede skurke, skal jeg lige tænke mig om – jeg tror, jeg er smigret?!" 

Kampagnen, der er skabt ud fra en filmisk vision, er centreret omkring den nye "Rendezvous" tv-reklame. Som supplement til den 60 sekunder lange reklame, der sendes under Super Bowl, vil et 30 sekunder langt preview af "Rendezvous" få premiere d. 28. januar, og den vil blive vist på højtprofilerede digitale kanaler i hele februar.  Jaguar gav også en forsmag på sin Super Bowl-reklame med "The Setup" med medvirken af Sir Ben Kingsley under NFL Divisional Playoff-kampene 11. og 12. januar på CBS og FOX.

Den originale musik til "Rendezvous" blev komponeret og dirigeret af Alexandre Desplat, der arbejdede sammen med Tom Hooper på "Kongens store tale", og indspillet af The London Symphony Orchestra i de ikoniske Abbey Road-studioer. 

"British Villains"-kampagnen og dens mange støtteaktiver blev produceret specifikt til lanceringen af F-TYPE Coupe og udsendelsen af Super Bowl 2014. Den bygger videre på Jaguars moment oven på den succesrige lancering af F-TYPE Convertible og en stigning i salget på 41 % i 2013. 

"I 2014 fortsætter en meget betydningsfuld periode i Jaguars vækst, der markeres af hurtigt stigende salg og lanceringen af nye, smukke produkter som F-TYPE Coupe i år og i fremtiden en ny kompakt sportssedan", tilføjer Curry.  "Dette er måske mærkets mest mindeværdige marketingkampagne, og den fortjener at blive vist ved en af de mest sete sportsbegivenheder i verden, Super Bowl". 

"British Villains" tager udgangspunkt i den præmis, at briter længe har været de bedste skurke i banebrydende film ved at kombinere intelligens med charme, rastløshed med ro og altid med stor selvtillid. I en verden af popkultur bryder skurke status quo og udfordrer det etablerede, samtidig med at de er et skridt foran og bedre end alle andre. Kampagnen stiller spørgsmålet, "Har du nogen sinde bemærket, at skurkene altid spilles af briter i Hollywood-film?"  Den blev filmet af Hooper i London i et kreativt samarbejde med hans produktionsselskab Smuggler Films. 

"Det er en af den slags opgaver, der kan være virkelig sjove, så jeg sagde ja med glæde, da Jaguar bad mig være del af deres første Super Bowl-reklame", siger Hooper.  "Det er i sig selv en helt unik oplevelse af arbejde sammen med så store skuespillere som dem, vi castede til dette projekt, og det afspejler den filmiske tilgang, vi valgte i samarbejde med Jaguar."

Tilmeld dig Jaguars nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev